Autós hírek: Dacia Logan: Már 85 lóerõs dízellel is kapható!


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


A nagyobb teljesítmény és nyomaték mindkét modell menetteljesítményét fokozza, miközben megerõsíti a Dacia gazdaságos kínálatát – a limuzin és az MCV vegyes átlagfogyasztása is nagyon alacsony, sorrendben 4,6 (Logan) és 5,2l/100km (Logan MCV). A két változat CO2-kibocsátása is csökkent, a Logan limuziné mindössze 120g/km, a Logan MCV kivitelé pedig 137g/km. Ezek az értékek jelenleg a legjobbak a tágas családi autók között.
Nyugat-Európában a 85 lóerõs 1.5 dCi motorok a Logan Lauréate és Prestige, valamint a Logan MCV Ambiance és Lauréate felszereltségû változataihoz lesznek elérhetõk. A Dacia teljes kínálatához hasonlóan ezekhez a modellekhez is három év vagy 100 000km-es teljeskörû garancia jár.
 
[1]A Loganhoz és Logan MCV-hez kínált 70 lóerõs 1.5 dCi motor után a 85 lóerõs változat gazdagítja a Daciához kínált dízel hajtásláncok sorozatát. A 85 lóerõs csúcsteljesítményt 3750 1/percnél leadó motor – akárcsak a 70 lóerõs változat – második generációs közös nyomócsöves dízel befecskendezõ rendszerrel készül, mely épp csak a mûködéshez minimálisan szükséges mennyiségû üzemanyagot sûríti a hengerekbe. Másik jellemzõje a turbófeltöltõ 2,3 bar-os maximális töltõnyomása, ami 0,4 bar-ral magasabb, mint a 70 lóerõs változatban.
Ebbõl is látszik tehát, hogy az 1.5 dCi 85 kivételes élénkséget biztosít a Logan és a Logan MCV számára. A Logan 1.5 dCi 85 álló helyzetbõl mindössze 13 másodperc alatt gyorsul 100km/h-s sebességre (2 másodperccel jobb érték a 70 lóerõs változathoz képest), míg a Logan MCV 14,3 másodperc alatt teljesíti ugyanezt – több mint 3 másodperccel gyorsabban, mint a 70 lóerõs motorral. A 200Nm-es csúcsnyomatékot 1900 1/percnél – kilencven százaléka már 1500 1/perctõl rendelkezésre áll – leadó 85 lóerõs 1.5 dCi motor minden helyzetben remek gyorsulást biztosít a teljes Logan-családnak.
 
Páratlan CO2-kibocsátás
 
[3]A teljesítménynövekedés ellenére a fogyasztás és a CO2-kibocsátás továbbra is alacsony maradt. A Logan 1.5 dCi 85 alig 4,6 liter üzemanyagot fogyaszt 100km-enként kombinált ciklusban, a Logan MCV pedig mindössze 5,2 litert. A CO2-kibocsátás 120g/km a limuzin és 137g/km az MCV esetében. Ezek az értékek rendkívül alacsonyak a hasonló méretû családi autókhoz képest, és segítenek abban, hogy a Dacia 1.5 dCi közvetlenül is hozzájáruljon a „Renault Kötelezettségvállalások 2009” terv egyik fontos célkitûzésének teljesítéséhez: nevezetesen, hogy 2009-ben a Renault egymillió autót értékesíthessen, amelynek CO2-kibocsátása kevesebb, mint 140g/km, ezek egyharmadáé pedig kevesebb legyen 120g/km-nél is. Ezen felül a 85 lóerõs 1.5 dCi motor természetesen teljesíti az Euro IV-es normát.
 
Az ötfokozatú JR5 kézi váltó a nagyobb teljesítményhez igazodva rövidebb fokozatokkal készül, így tökéletesen kiaknázható a motor 200Nm-es nyomatéka.
 
Egyes országokban a 85 lóerõs 1.5 dCi motor a Logan Lauréate és Prestige; máshol a Logan MCV Ambiance és Lauréate változatait hajtja. Akárcsak a Dacia választékának többi tagja, ezek a változatok is hároméves vagy 100 000km-re szóló garanciával, és természetesen kiemelkedõen vonzó árfekvéssel kerülnek piacra. /Autósoldalak.hu/