Autós hírek: Paccar és Eaton: Közös munka a hibrid teherautón


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


A PACCAR és az Eaton Corporation nemrégiben bejelentése szerint a két cég megállapodást kötött hibrid-dízel technológia közös fejlesztésére az észak-amerikai nehéz kategóriás haszonjármûvek számára. Az újdonságnak számító technológiával kizárólag az észak-amerikai piac számára készülõ Kenworth és Peterbilt jármûvek lesznek ellátva, a gyártás várhatóan 2009 végén indul be.
 
[1]„A PACCAR élen jár a dízel-elektromos hibrid technológia alkalmazásában, az Eaton pedig a haszonjármûvekhez készített hibrid meghajtási rendszerek tervezése terén. A most létrejött megállapodással a PACCAR újabb bizonyítékát adta, hogy elkötelezte magát a gazdaságos fogyasztású, környezetbarát technológiák iránt” – mondta Tom Plimpton, a PACCAR elnöke. „A PACCAR és az Eaton fejlesztette ki azt a hibrid technológiát, amely a korábbi bejelentésünk szerint jövõre kerül bevezetésre a Kenworth, Peterbilt és DAF középkategóriás hibrid teherautókban. A nehéz kategóriás jármûvek hibrid hajtására kötött új megállapodás a közöttünk már régóta fennálló együttmûködés természetes folyománya.”
 
„Nagy örömünkre szolgál, hogy a PACCAR-ral közösen dolgozhatunk olyan nehéz kategóriás hibrid teherautók kifejlesztésén, melyek alacsony fogyasztást, üresjáratban rendelkezésre álló alternatív hajtómûvet és jobb üzemi teljesítményt nyújtanak majd” – mondta James E. Sweetnam, az Eaton alelnöke és a haszonjármû-ágazat elnöke. „A középkategóriás haszonjármûvek számára fejlesztett, szabadalmaztatott hibrid rendszerünk sikerével az elmúlt öt évben egyértelmûen demonstráltuk vezetõ szerepünket a hibrid hajtómûvek piacán. Óriási dolog számunkra, hogy együttmûködhetünk a PACCAR-ral ennek az áttörést jelentõ, új technológiának a kifejlesztésén.”
 
[3]Az Eaton nehéz kategóriás hibrid elektromos rendszere egy félautomata váltóra és párhuzamos típusú „közvetlen” hibrid rendszerre épít, ahol egy elektromotor/generátor van elhelyezve egy automata tengelykapcsoló kimenete és egy Fuller® UltraShift® váltó bemenete közé. Ennek a rendszernek az egyik elõnye, hogy képes lesz a fékezés során a hagyományos rendszereknél elveszõ energiát visszanyerni, és akkumulátorokban eltárolni. Az elektromos nyomatéknak a motor nyomatékával történõ kombinálásakor ez a tárolt energia javítja a jármû teljesítményét, adott fordulatszámoknál képes kisebb fogyasztással üzemeltetni a motort, vagy akár csak elektromos árammal hajtani azt. A PACCAR-Eaton hibrid rendszerét használó flották a fogyasztás csökkenését tapasztalhatják akkor is, mikor a jármû megy, és akkor is, amikor járó motorral áll.
 
A közép- és nehéz kategóriás jármûvekhez fejlesztett dízel-elektromos hibrid technológiákon kívül a PACCAR nemrég jelent meg a piacon a Kenworth CleanPower™ és a Peterbilt Comfort Class™. technológiákkal. „Ezek a gyárilag beszerelt automata klímaberendezések gondoskodnak a jármû fûtésérõl és hûtésérõl, ezen kívül az álló jármûben akár tíz órán keresztül is képesek 110 voltos áramellátást nyújtani anélkül, hogy el kellene indítani a motort, ezáltal kisebb a károsanyag-kibocsátás, és nyolc százalékkal is csökkenhet az üzemanyag-fogyasztás” – mondta Dan Sobic, a PACCAR igazgatótanácsának tagja.
 
[4]2007 júniusában a Környezetvédelmi Hivatal (EPA) engedélyezte a Kenworth T660 és T2000, valamint a Peterbilt 386-os és 387-es típusai számára a SmartWay® embléma viselését, ezzel méltányolva a PACCAR elkötelezettségét az iránt, hogy az iparág aerodinamikailag legfejlettebb és leggazdaságosabb fogyasztású jármûveit készítse. A SmartWay® program követelményeinek megfelelõ jármûvek 10-20 százalékkal kedvezõbb fogyasztást kínálnak vásárlóiknak, emellett az NOx és a korom kibocsátásának jelentõs visszaszorításával az üvegházhatást okozó gázok emisszióját is csökkentik. /Autósoldalak.hu/