Autós hírek: Opel Astra Szedán: Legördült a futószalagról az elsõ új Astra szedán


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


2007 augusztusának vége fele 22-én legördült az elsõ új Astra szedán a General Motors gliwicei (Lengyelország) üzemének futószalagjáról. A négyajtós, lépcsõshátú változatot, amelynek világpremierje tavaly novemberben volt, az Istanbul Motor Show alkalmával, elsõsorban Közép- és Kelet-Európa növekvõ piacai részére fejlesztették ki. A Zafira és az Astra Classic mellett ez a harmadik modell, amely jelenleg Gliwicében készül.
 
[1]A General Motors gliwicei gyáregysége, amely 1998-ban kezdte a termelést, kiváló hírnevet szerzett az ott készülõ jármûvek (Zafira, Astra Classic és Agila) minõségével, úgyhogy világszerte a GM új összeszerelõ üzemeinek etalonjaként tartják számon. A GM globális gyártási rendszerét alkalmazzák, amelynek középpontjában a minõség, a folytonos tökéletesítés, a szabványosítás, a dolgozók elkötelezettsége és a gyors bevezetési idõ áll. A GM Poland igazgatója, Romuald Rytwiñski az üzem kiemelkedõ szinvonalú munkájának elismerését látja az új Astra termelésének beindításában: 'Büszkék vagyunk, hogy mi állíthatjuk elõ Közép- és Kelet-Európa egyik legnépszerûbb Opel modelljének az Astra-nak új szedán változatát. Törekszünk arra, hogy a jövõben is fenntartsuk azt a magas minõségi szintet, amelyet tõlünk a vevõk elvárnak.'
 
[3]Az új modell kétféle benzines- és kétféle dízelmotorjának teljesítményskálája 90 lóerõtõl 140-ig terjed. Valamennyiben alapfelszerelés az elsõ tárcsafék, az ABS, a kanyarodási fékszabályozás (Cornering Brake Control - CBC), a fékasszisztens és az elektrohidraulikus szervokormány (Electro-Hydraulic Power Steering - EHPS), valamint a komfortot szolgáló központi zár, elektromos elsõ ablakemelõ és 60:40 arányban osztott hátsó ülés. /Autósoldalak.hu/