Autós hírek: Új Audi A4: A középkategória legsportosabb limuzinja


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


Az Audi új távlatokat nyit: az A4 éppoly sportos, mint egyedi és dinamikus modell, amellyel az Audi új dimenzióba lép a középkategóriában. A Limousine motorjai – az egyaránt közvetlen befecskendezéssel mûködõ TDI- és benzines konstrukciók – az erõ és a magas fokú gazdaságosság megtestesítõi. A márka kimagasló know-howját ezúttal is dinamikus futómû és a közvetlenül a felsõkategóriából érkezett, számos mûszaki fejlesztés tükrözi. Az új A4 – a vezetés új élménye. Az elõértékesítés várhatóan októberben megkezdõdik, az elsõ modellek várhatóan decemberben érkeznek majd Magyarországra.
 
[2]Az új A4 formavilága sportosan progresszív karaktert kölcsönöz számára: a tökélyre fejlesztett technika nyelvezete ezúttal feszültséggel teli és dinamikus stílusban szólal meg. 4,70 méteres hosszúságával a Limousine erõteljes és hatásos kiállással jelenik meg az úton, miközben bõséges térkínálatával világos és kellemes atmoszférát teremt utasai számára. A kidolgozási minõség az Audira jellemzõen ezúttal sem ismer kompromisszumot. A kiváló kezelhetõség kívánságra innovatív segéd- és multimédiás rendszerek egész sorával finomítható tovább. A biztonság tekintetében a négykarikás márka szintén mércét állít, a légzsákok és az elsõ biztonságiöv-erõhatárolók harmonikus együttmûködése még hatékonyabb védelmet biztosít a bennülõk számára.
 
[3]Az A4 arányai elõdjével szemben újszerû, sportosabb harmóniát sugároznak. Az elsõ túlnyúlás jelentõsen lerövidült, miközben a motorházfedél és a tengelytáv jól érzékelhetõen megnyúlt. A hajtásláncban a differenciálmû helyet cserélt a tengelykapcsolóval illetve a hidraulikus nyomatékváltóval, így az elsõ tengely vonala 154 milliméterrel elõrébb kerülhetett. Ez az innovatív megoldás nagymértékben hozzájárult ahhoz, hogy az elsõ és hátsó tengelyterhelést ideális arányban sikerült „kidekázni”. Az új A4 kétségkívül a középkategória legsportosabb limuzinja: mozgékony, irányíthatósága pedig pontos és könnyed. Dinamikus futómûvét az alapoktól tervezték újra, elemei legnagyobbrészt alumíniumból készülnek. Az eredmény pedig magas szintû menetdinamikai adottságokban, valamint a kifejezetten könnyû és pontos irányíthatósági tulajdonságokban mutatkozik meg.
 
A vezetés élményét új, opcionális high-tech megoldások varázsolják még izgalmasabbá. Az „Audi drive select” rendszere a motor, az automatikus sebességváltó, a kormányzás és a csillapítás karakterisztikáit a vezetõ pillanatnyi igényei szerint változtatja. Az „Audi dynamic steering” szervokormány a menetsebesség függvényében határozza meg áttételét, a határhelyzetekben pedig kismértékû, ám villámgyors kormányzási beavatkozásokkal segít stabilizálni az új A4 mozgását. A csillapítás-szabályzás az egyes kerekeken külön-külön szabályozza a hidraulikus csillapítók karakterisztikáját.
 
[1]Az új Audi A4 ötféle motorral jelenik meg a piacon, a teljesítménykínálat 105 kW (143 LE) és 195 kW (265 LE) között húzódik. A négyhengeres benzines aggregát éppúgy turbófeltöltéssel mûködik, mint a dízelek, s mindkét fajta konstrukció közvetlen befecskendezéssel készül. Dinamikus teljesítmény-leadásával és kultúrált járásával az összes erõforrás magas fokú gazdaságosság mellett kínálja a vezetés színtiszta élvezetét, üzemanyag-fogyasztásuk pedig egyaránt jelentõsen elmarad elõdeikétõl.
 
Az erõátviteli rendszerek palettáján a hatfokozatú manuális váltómû mellett a „tiptronic” és a fokozatmentes „multitronic” automatikus konstrukciók is szerepelnek, elsõkerék-hajtással illetve a quattro összkerékhajtással párosítva. Utóbbit jelentõsen továbbfejlesztették, s ezúttal kifejezetten dinamikus oldaláról mutatkozik be./Autósoldalak.hu/