Autós hírek: Mini Clubman: Tájékoztatás távirati stílusban


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


A MINI Clubman a vezetés márkára jellemzõ élvezetével, formavilágával, egyéni kialakítási lehetõségeinek sokaságával és magas fokú funkcionalitásával ötvözi. Öt üléshely; közel függõleges állású, kétszárnyú hátsó ajtó („split door” dizájn); a jobb oldalon ellentétes irányba nyíló ajtó - „Clubdoor”; 24 centiméterrel hosszabb karosszéria, 8 centiméterrel megnövelt tengelytáv és hátsó lábtér a MINI modellekhez képest; csomagtér térfogata: lehajtott hátsó üléssel 260–930 liter.
 
A MINI Clubman különleges karakterét egyedi arányai tükrözik; a jellegzetes MINI dizájn-stílusjegyek révén a márkára jellemzõ formavilággal alkotott letisztult harmóniában
 
[3]Négyhengeres benzinmotorok új generációja, turbófeltöltõvel, illetve teljes mértékben változó szelepvezérléssel, valamint négyhengeres dízelmotor közös nyomócsöves befecskendezéssel; minden motorváltozat átfogó mûszaki megoldásokkal az üzemanyag-fogyasztási és a kipufogógáz-emissziós értékek javítása szolgálatában: Automatikus Start-Stop Funkció (Auto Start Stop), Fékenergia-visszanyerés (Brake Energy Regeneration), Sebességváltás-jelzõ (Shift Point Indicator)
 
Elsõkerék-hajtás; a márkára jellemzõ „gokart-érzet” az igényes és kifejezetten a MINI Clubman számára hangolt futómû révén; fékberendezés blokkolásgátlóval (ABS), Elektronikus Fékerõ-elosztással (Electronic Brake Force Distribution; EBD), a Kanyarbeli Fékszabályzás (Cornering Brake Control; CBC) rendszerével, vészfékrásegítõvel (Brake Assistant; BA), Visszagurulás-gátlóval (Hill Start-up Assistance) kiegészített Dinamikus Menetstabilizáló (Dynamic Stability Control; DSC) minden modellben; A MINI Cooper S Clubman esetében opcióként önzáró differenciálmû
 
[4]Ütközésbiztonsági szempontból optimalizált utascella; szériakivitelben hat légzsák; minden üléshelyen hárompontos automatikus biztonsági öv; az elsõ üléseknél biztonsági öv elõfeszítõ és erõhatároló; figyelmeztetõ jelzés a biztonsági öv bekapcsolására; hátul szériában ISOFIX gyerekülés-rögzítési rendszer
 
A márkára jellemzõ történelmi gyökerek idõszerû és modern interpretációja a ’60-as évek Morris Mini Traveller, Austin Mini Countryman és a Mini Clubman Estate modelljeinek formavilágát idézve
 
Átfogó egyéni kialakítási lehetõségek kívül és belül; a csomagtér-ajtók kerete színében a tetõvel harmonizál; több mint 40-féle színkombináció választható; extrafelszerelések és kiegészítõk modellspecifikus választéka. Autósoldalak.hu/
 

Piaci bevezetés 2007. október végén, három motorváltozattal:
 
MINI Cooper S Clubman: négyhengeres benzinmotor, turbófeltöltõvel és közvetlen befecskendezéssel,
Összlökettérfogat: 1.598 cm3;
Max. teljesítmény: 128 kW/175 LE / 5.500 ford/perc;
Max. nyomaték: 240 Nm / 1.600–5.000 ford/perc (az Overboost funkcióval 260 Nm);
Gyorsulás (0–100 km/h): 7,6 másodperc;
Legnagyobb sebesség: 224 km/h;
Átlagos üzemanyag-fogyasztás (EU): 6,3 liter /100 kilométer
CO2-kibocsátás: 150 g/km;
 

MINI Cooper Clubman: négyhengeres benzinmotor a BMW VALVETRONIC technikáján alapuló, teljes mértékben változó szelepvezérléssel
Összlökettérfogat: 1.598 cm3;
Max. teljesítmény: 88 kW/120 LE / 6.000 ford/perc;
Max. nyomaték: 160 Nm / 4.250 ford/perc;
Gyorsulás (0–100 km/h): 9,8 másodperc;
Legnagyobb sebesség: 201 km/h;
Átlagos üzemanyag-fogyasztás (EU): 5,5 liter/100 kilométer;
CO2- kibocsátás: 132 g/km
 

MINI Cooper D Clubman: négyhengeres dízelmotor változó turbinageometriájú turbófeltöltéssel és közös nyomócsöves befecskendezéssel
Összlökettérfogat: 1.560 cm3;
Max. teljesítmény: 80 kW/110 LE / 4.000 ford/perc;
Max. nyomaték: 240 Nm bei 1.750 – 2.000 ford/perc (az Overboost funkcióval 260 Nm)
Gyorsulás (0–100 km/h): 10,4 másodperc;
Legnagyobb sebesség: 193 km/h;
Átlagos üzemanyag-fogyasztás (EU): 4,1 liter/100 kilométer
CO2- kibocsátás: 109 g/km