Autós hírek: ©koda Octavia: Kínai premier és kínai gyártás


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


A Shanghaiban bemutatásra kerülõ Octavia motor kínálatában a szuperfeltöltésû 1.8 TFSI/118 kW, a 1.6 MPI/75 kW és a  2.0 FSI/110 kW motorok is helyet kaptak. Több mint száz éves történelmét tekintve, a vállalat a Shanghai Motor Show egyik legrégebbi résztvevõ modelljét, a Laurin & Klement Voiturette modellt is kiállítja, melynek õsbemutatója 1906-ban volt a Prágai Motor Show keretében.
 
Az Octavia mellett a Škoda Auto a több mint 1100 m2–es kiállítási területén más, a portfoliójában szereplõ modellek bemutatására is készül – az Octavia RS, az Octavia Scout és Superb L&K is megjelenik. A Tour de France régi támogatójaként a vállalat szintén bemutat egy olyan Škoda Superb gépkocsit, mely a híres bicikliverseny szervezõinek igényeihez igazodik.
 
[3]2005. április 11-én írta alá a Shanghai Volkswagen és a Škoda Auto együttmûködési megállapodásukat. 2006. márciusában az SVW Škoda hivatalosan is elkezdte építeni a kereskedelmi és szerviz-szervezetet. 2007. március 28-án a vállalat hivatalosan megnyitotta elsõ, exkluzív SVW Škoda kereskedését, mely teljes mértékben eleget tesz a márka nemzetközi elvárásainak. A Škoda Octavia gyártása Shanghaiban 2007. közepén kezdõdik, a Fabia és a Superb modelleket késõbb kapcsolják be a folyamatba.
 
Fred Kappler, az értékesítésért és marketingért felelõs igazgatótanácsi tag a következõket nyilatkozta a témával kapcsolatban: “Kína számunkra egy stratégiai piacot jelent a Škoda márka továbbfejlesztését illetõen. Az Octavia bemutatása és a gyártás bevezetése az elsõ lépések ahhoz, hogy Kínában egy új pozíciót építsünk ki a Škoda számára.”
 
A licencgyártás Kínában a Škoda terjeszkedési stratégiájának egyik sarkalatos pontja; a stratégia magában foglalja az Ukrajnában, Kazahsztánban, Bosznia és Hercegovinában és a jövõben Oroszországban is létrejövõ projekteket. A növekedési stratégia bevezetése a kínai gyártással együtt fontos része azon erõfeszítéseknek, hogy nemzetközileg egy nagy volumenû gyártóvá váljon a Škoda.
 
[1]A Škoda Auto középtávú terveiben 100 000 feletti gépjármû eladása szerepel Kínában, miután a shanghai egység eléri a teljes kapacitást, valamint megkezdõdik mindhárom modell gyártása. A 2006-ban összesen 549 667 eladott gépkocsival a Škoda Auto jelentõsen túlszárnyalta az elõre jelzett félmillió gépkocsit. 2005-höz képest 11,7 százalékkal nõttek az eladások. Ennek eredményeként 2006 a legsikeresebb év volt a Škoda márka történetében.
 
27 000 munkavállalóval a Škoda Auto Csehországban, Bosznia és Hercegovinában, Kínában, Indiában, Kazahsztánban és Ukrajnában gyárt autókat. A Škoda gépkocsik 90 országban kaphatók. /Autósoldalak.hu/