Autós hírek: Honda Civic Type R: Négyajtóval csak Japánban!


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


A vadonatúj Civic Type R különleges hangolású, 2,0 literes szívómotort kapott, amelyhez hatfokozatú manuális váltómû kapcsolódik. A könnyebb, ugyanakkor merevebb kocsiszekrény, a különlegesen hangolt felfüggesztés, valamint a 18 collos könnyûfém keréktárcsák és a nagyméretû, 17 collos elsõ féktárcsák mind azt szolgálják, hogy a Civic Type R teljesítménycsomagjának határai még jobban kitolódjanak. Az új fejlesztésû aerodinamikai eszközök tovább javítják a teljesítményt nagy sebességnél, ugyanakkor az autót laposabbnak, szélesebbnek és agresszívebbnek láttatják. Az elsõ sportülések, a különleges mûszerfal és a többi teljesítményorientált kiegészítõ garantálják a könnyedebb és agilisabb vezetési élményt.
 
[2]A Type R modelleket úgy alakítottuk ki, hogy a lehetõ legnagyobb mértékben kiaknázzák az alapmodellben rejlõ potenciált, és versenyautós vezetési érzetet keltsenek. Az elsõ ízben az NSX-sorozatban 1992-ben kínált Type R-modell 1995-ben az Integrában, majd 1997-ben a Civic-ben is megjelent. Ez a legújabb Civic Type R 15 éves technológiai fejlõdés gyümölcse, s a Honda versenyszellemének legújabb kifejezése.
 
Külsõ dizájn
 
A külsõ sportos, mintha csak egyetlen darabból lenne kifaragva; a felületek megmunkálása aerodinamikailag modern kialakítású, és markánsak az élek. Az új fejlesztésû aerodinamikai eszközök között megtaláljuk az elsõ lökhárítóban és hûtõmaszkban lévõ nagyméretû légbeömlõt, a beépített diffúzorral szerelt hátsó lökhárítót, a magasra szerelt hátsó légterelõt, valamint a széles oldalsó küszöböket, amelyek összességében agresszív megjelentést adnak az autónak.
Különleges tervezésû motorházfedél és elsõ sárvédõk, különleges tervezésû, fényes fekete, krómozott elsõ hûtõmaszk, fényszóró és Civic embléma dizájn. Vörös Type R Honda-embléma elöl-hátul.
 
Belsõ dizájn
 
Az összességében fekete színvilágú utastér versenyautós hatást kelt, s a vezetõ így közelebb kerül autójához.
Az elsõ sportülések külön a Type R számára készülnek. A középsõ és az oldalsó részek külön darabokból állnak, az oldaltámaszok magasak, így a vezetõ testét határozottabban tartják, s ezért a pilóta sokkal inkább összpontosíthat a vezetésre.
A multiplex i-VTEC motor-fordulatszám visszajelzõ figyelmezteti a vezetõt arra, hogy a motor közeledik megengedett legnagyobb fordulatszáma felé. A magától felvillanó, vörös, pulzáló fényekkel mûködõ visszajelzõt úgy helyeztük el, hogy a vezetõ szemének versenykörülmények között a lehetõ legkevesebbet kelljen mozognia, amikor éles párharcot vív, vagy gyors tempóban hajt.
A többi teljesítményorientált jellemzõ között említést érdemel a kis átmérõjû, eredeti bõrrel bevont, ovális kormánykerék, az alumíniumból készült váltógomb, a rövid utakon járó váltókar, a fém sportpedálok és lábtartó, valamint a különálló, nyomógombos motorindítás.
 
Motor
 
A nagyobb sûrítési arány és a jobb gázcsere percenként 8.000-es fordulatszámon 165 kW (225 lóerõ) teljesítményhez segíti a K20A jelû, 2,0 literes i-VTEC szívómotort, amelynek legnagyobb nyomatéka 215 Nm percenként 6.100-as fordulatnál.
Az NSX gyártási módszerek simább felületû hengerfalat eredményeznek, így jobb lesz a gázlengések jellege.
Az elektronikus gázpedál (DBW) finomabban szabályozza a pillangószelep mozgását és a teljesítményt.
A szívó-, és a leömlõcsövek optimális hangolása nagyobb teljesítményt eredményez magasabb fordulatszámnál, illetve kedvezõbb nyomaték-karakterisztikát valósít meg a motor szélesebb fordulatszám-tartományaiban.
 
Erõátvitel
 
A Type R hajtómûve hatfokozatú manuális váltómûhöz kapcsolódik, az áttételek közötti kis ugrásokkal.
Az optimalizált áttételek kimagasló gyorsuláshoz vezetnek nagy tempó mellett is, így valóban lelkesítõ lesz a teljesítmény.
Új elem a nagyon merev, alumíniumból készült váltóház, míg az új terelõlemez abban segít, hogy gyorsan vett kanyarban is megfelelõ legyen a váltómû kenése. A rövid utakon járó, kis váltókar is hozzájárul a sportos vezetési élményhez.
 
Nagyon merev, ugyanakkor könnyû karosszéria és futómû
 
[3]A Civic karosszériájának nagy merevsége és fejlett szerkezete adja az alapját a Type R szintén könnyû és nagyon merev kocsiszekrényének. A karosszéria merevségének növelése, tömegének csökkentése összességében azt jelentette, hogy a Civic Type R kocsiteste 50 százalékkal merevebb, mint az Integra Type R sorozatgyártású modellé, amelyet 2001 és 2006 között értékesítettünk. A különlegesen hangolt felfüggesztés, a nagy teljesítményû, 18 collos gumik, a nyomatékérzékelõs, spirális differenciálmû, a nagyméretû és kisebb fáradással bíró féktárcsák, valamint a teljesítményt növelõ többi mûszaki megoldás mind azt szolgálja, hogy nagyobb legyen a kanyarstabilitás, az elérhetõ ívmeneti sebesség, s hogy ezzel párhuzamosan hangsúlyosabb legyen az izgalmas, versenyautós vezetési élmény.
 
A különlegesen hangolt futómûben átterveztük a rugók és a lengéscsillapítók karakterisztikáját, vastagabbak a kanyarstabilizátorok, s így az egész jármû stabilabban mozog.  225/40R18 méretû, nagy teljesítményû Bridgestone Potenza RE070 gumikat használunk. A 17 collos féktárcsákhoz négydugattyús Brembo féknyergek tartoznak.
Speciálisan hangolt ABS/EBD rendszer. Különleges, kis tömegû, 18 collos alumínium keréktárcsák és fekete kerékcsavarok.
 
Biztonsági teljesítmény
 
A Honda eredeti G-CON (G-erõ vezérlés) technológiáját is alkalmaztuk, hogy a világ egyik legfejlettebb ütközésbiztonsági jellemzõkkel bíró karosszériáját alkossuk meg; ez a kocsitest remekül bizonyított az 55 km/órás teljes átfedéses frontális ütközésben, a 64 km/órás részátfedéses frontális ütközésben, illetve az 55 km/órás oldalütközési és az 50 km/órás hátsó ütközési tesztben is.
A jármû Fejlett Ütközési Kompatibilitású (ACE) karosszériája magas szintû védelmet valósít meg, illetve javítja az ütközésben részt vevõ másik jármûvel való kompatibilitást. A jármûvet úgy alakítottuk ki, hogy egy esetleg gázolás során mérsékelje a gyalogosokra ható erõket, csökkentse sérülések súlyosságát; mindez az energiaelnyelõ szerkezeteknek köszönhetõ. Az elsõ ülésekhez hárompontos, överõhatárolós és elõfeszítõs biztonsági övek tartoznak.
Az elsõ üléseken helyet foglalókat ezen felül dupla elsõ légzsákok és oldallégzsákok is védik. Az ISOFIX gyerekülés-rögzítési pontok, illetve a hozzájuk tartozó felsõ bekötési pontok a szélsõ, hátsó üléseknél találhatók meg.
 
Környezetvédelmi teljesítmény
 
[1]A Civic Type R megfelel a Japán Föld-, Infrastruktúra és Közlekedésügyi Minisztérium 2005-ös emissziós elõírásainak.
A PVC és a Cr6+ használatát teljesen mellõztük a belsõ és a külsõ komponensekben, illetve ahol lehetséges volt, s így a teljes jármûre vonatkoztatva 90 százalékosnál nagyobb arányú visszaforgathatóságot(1) értünk el. /Autósoldalak.hu/