Autós hírek: Volkswagen Caddy, Transporter: Erõsödõ pozíciók és új rekordok


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


Stephan Schaller, a Volkswagen Haszonjármûvek igazgatótanácsának szóvivõje így fogalmazott: „A Volkswagen Haszonjármûvek 2006-ban is folytatta rekordjai sorozatát, és teljesítette a maga számára megfogalmazott célkitûzéseket.”
A Volkswagen Haszonjármûvek világszintû vásárlói kiszállításai 2006 során 10 százalékkal 441 700 jármûre növekedtek (2005: 401 600).
 
Az egyes sorozatok megoszlásában a nagyobb értékû modellek felé tolódó arányoknak köszönhetõen a Volkswagen Haszonjármûvek részlege összforgalma tekintetében 14,3 százalékos fejlõdést teljesített, 7,297 milliárdról (2005) 8,343 milliárd euróra (2006). A márka a több mint egymilliárd eurós többletet a jövõt érintõ fontos elõkészületek érdekében, egyszeri kiadásai finanszírozására használta fel. Ezek között szerepelt az új Crafter és Constellation típuscsaládok piaci bevezetése, az LT-család kifuttatása, a jövõbeni termékekkel kapcsolatos különbözõ kiadások, a gyártástechnológiai költségcsökkentési folyamatok elõmozdítása a jelenlegi termékkínálat versenyképességének fokozása és megõrzése érdekében, valamint a nyugdíjellátás.
 
Ezen egyszeri kiadások figyelembevételével a mûködési nyereség növekedése 5,4 százalékra adódik, 95,6 millióról (2005) 100,8 millió euróra (2006).
 
Staphan Schaller így kommentálta: „E sikereink biztosítják annak lehetõségét számunkra, hogy a Volkswagen Haszonjármûvek jövõjét továbbra is a részleg saját forrásaiból finanszírozzuk.” A forgalomba helyezési statisztikákból a német és a jelentõs nyugat-európai piacokon egyaránt magas fokú vásárlói elismerés mutatkozik a Volkswagen Haszonjármûvek termékei iránt.
 
[2]Miközben a könnyû haszonjármûvek piaca Nyugat-Európában összesen 2,8 százalékkal bõvült, a Volkswagen Haszonjármûvek által teljesített növekedés ennek több mint a négyszeresét, 11,9 százalékot tett ki. A piaci részesedés ennek megfelelõen a 2005-ös 13,6-rõl 2006-ban 14,8 százalékra nõtt. Ez azt jelenti, hogy a Volkswagen Haszonjármûvek a könnyû haszonjármûvek nyugat-európai piacán az év egészére vetítve a második legerõsebb márkaként szerepelhetett, míg 2006 negyedik negyedévét kiemelve az elsõ helyet is sikerült elhódítania.
 
A hannoveri székhelyû haszonjármû-gyártó meghatározó szerepe a német piacon még tovább erõsödött. A könnyû haszonjármûvek piaca itt összesen 7,6 százalékkal bõvült 2006-ban, szemben a Volkswagen Haszonjármûvek két és félszer nagyobb, 18,0 százalékos növekedési ütemével. Mindezek eredményeképpen a társaság tovább erõsítette piacvezetõi pozícióját, miközben részesedése 33,2-rõl 36,4 százalékra nõtt.
 
Dél-Amerika legfontosabb piacán, Brazíliában, a Volkswagen Teherautók és Autóbuszok az 5 és 45 tonna közötti megengedett legnagyobb össztömegû teherautók között kemény harc árán 31,1 százalékos piaci részesedést ért el. Ez azt jelenti, hogy a brazil leányvállalat immár a negyedik egymást követõ évben szerezte meg a piacvezetõi pozíciót, s a társaság elsõ ízben exportált 10 ezernél is több teherautót a további fejlõdõ piacokra.
 
Harald Schomburg, a Volkswagen Haszonjármûvek igazgatótanácsának értékesítési és marketingtevékenységekért felelõs tagja így fogalmazott: „2006-ban sikerrel erõsítettük tovább könnyû és nehéz haszonjármûveink szerepét az új nemzetközi piacokon. E munkát 2007 során is folytatni kívánjuk.”
 
[3]A 2006-ban világszerte igen élénk kereslet következtében 419 900 jármûvel a termelés szintén új rekordértékeket értek el. A 2005-ös 392 270 darabos értékhez képest ez 7,0 százalékos fejlõdést képvisel. A vállalat dolgozóinak száma ezzel szemben – s a megnövekedett volumen ellenére – 3,7 százalékkal 19 400-ra csökkent (az elõzõ évben 20 200 volt).
 
A hannoveri gyár különösen a figyelem középpontjában állt 2006-ban. Ez a gyártási helyszín 2006 során rendkívüli fejlõdést mutatott, a termelés 5,4, illetve a termelékenység 8 százalékos növekedése, a munkaerõk számának rendkívül intenzív, 11,1 százalékos csökkenése mellett. A létesítményben a fõ hangsúlyt továbbra is minden területen a nemzetközi versenyképesség fokozására helyezik.
 
Schaller e tekintetben így nyilatkozott: „A karosszériagyártás jelenlegi 750 darabos napi termelésének mintegy 1100-ra növelésével teljes mértékben ki kívánjuk aknázni a hannoveri gyártókapacitást.” Az elsõ elõkészületeket még 2006-ban tették meg, egyrészt a Porschétól a Panamera típusra érkezõ karosszéria-megrendelések, másrészt a robusztus pickup gyártására vonatkozó döntés formájában. A hannoveri üzem dolgozói számának növelése nélkül kívánja fokozni termelését.
 
Stephan Schaller az egyes folyamatok láncolatának optimalizálásában látja mindennek lehetõségét. Így kommentálta: „Számunkra a megoldás – az „elásott kincs” – az egyes folyamatok elemzésében rejlik. Ki kell ásnunk e kincset, hogy hosszú távra biztosíthassuk a hannoveri üzem jövõjét.”
 
Schaller azt is bejelentette, hogy az idei esztendõ – utolsó negyedévére várható – legfontosabb terméke a Caddy Maxi lesz, a Caddy jelenlegi változathoz képest mintegy 50 centiméterrel hosszított kivitele. A folyó pénzügyi év gazdasági célkitûzését a nyereségre összpontosítva fogalmazta meg, enyhe növekedés, a nagyobb értékû modellek magasabb részaránya révén elért magasabb forgalom, illetve a mûködési nyereség jelentõs emelkedése mellett. /Autósoldalak.hu/