Autós hírek: Volvo V70: Történelmi háttér


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


„Ezt a kategóriát mi vezettük be az ötvenes években, és azóta is a specialitásaink közé tartozik. Versenytársaink bízhatnak abban, hogy megtartjuk vezetõ szerepünket, és a vadonatúj V70-esben a hátsó utasok és a csomag is elsõ osztályon fognak utazni.” – mondja Fridrik Arp, a Volvo Cars elnöke és ügyvezetõje.
A kombi autók piaca növekszik és az ilyen autókkal szemben támasztott igények is növekszenek, hiszen egyre több szedán tulajdonosa kezdi el értékelni azt a fajta sokoldalúságot, amit egy ilyen tágas autó nyújt. Mindezt úgy, hogy nem kell dizájn, komfort vagy menetdinamika szempontjából sem kompromisszumot kötni.
„A kombik megítélése jelentõs mértékben változott. Mivel a formatervre és a kényelemre összpontosítottunk, a vadonatúj V70 elegáns és praktikus, és nem csak gyermekes családok számára, hanem minden olyan aktív embernek, aki igényes a kocsijával szemben. A helyzet az, hogy reményeink szerint a V70 vásárlóinak fele nem gyerekes család lesz.” – magyarázza Fredrik Arp.
 
Teljesen új felépítmény
 
[2]A Volvo formatervezõi és mérnökei teljesen új karosszéria-felépítést használtak, melynek számos elõnye van:
• Elsõ alkalommal fér be egy hathengeres motor a Volvo V70 motorházteteje alá, így a motorpaletta szélesebb, mint valaha. Ebben egyebek mellett két hathengeres (az új 285 lóerõs T6-os és a 238 lóerõs 3.2-es), két takarékos dízel, és néhány piacon a 145 lóerõs bioetanol hajtású Flexi Fuel modell is megtalálható.
• Az elsõ utasok kényelmét a kiváló ülésekkel és ergonómikus mûszerekkel jelentõs mértékben sikerült fokozni . Továbbra is maradt az elegáns, szupervékony középkonzol és a világszínvonalú audio-rendszer.
• A jelenlegi V70-eshez képest jelentõsen nõtt a hátsó tér. A kisgyerekes családok egy világújdonsághoz is hozzájuthatnak: a beépített ülésmagasító két fokozatban állítható. A függönylégzsákok mérete 60 mm-rel megnövekedett, és az új ülésmagasítókkal, valamint az erõs karosszériaszerkezettel kombinálva a különbözõ testmagasságú gyerekeket is hatásosan védik oldalütközés esetén.
 
Még mindig az eredeti kombi
 
[1]Habár lényegesen komfortosabb és elegánsabb, a vadonatúj V70 mégis olyan klasszikusoktól örökölte génjeit, mint a Volvo Duett, a Volvo 245 vagy a Volvo 745. Megnövekedett csomagterével és sokoldalúságával az új Volvo hatalmas elõrelépés az õsökhöz képest.
Számtalan új funkcionális megoldás és felszerelés segíti a V70 tulajdonosát abban, hogy igényeihez szabja az autót. A 40/20/40 arányú hátsó ülésosztás a kategóriában a legflexibilisebb. A sor tovább folytatható az elektromos rakodóajtóval, a mozgó raktérpadlóval vagy a raktér alatti csomagtárolóval, mely a rakodóajtó becsukására automatikusan bezáródik.
„Egy élvonalbeli kombiban a csomagnak ugyanolyan komfortosan kell utaznia, mint az utasoknak. A csomagtér minden apró részletét és felszerelését úgy terveztük, hogy kompromisszumok nélküli luxusérzetet adjon, és funkcionális legyen, hisz mindkettõ a védjegyünk.” – mondja a Volvo Cars formatervezési igazgatója, Steve Mattin.
Az új V70 hátulja dinamikusabb és kidolgozottabb, mint a jelenlegi modellé. Feltûnõ a rakodóajtó felsõ részének elõre dõlõ vonalvezetése.
 
„Ezzel az innovatív formatervvel egyszer és mindenkorra szakítottunk a kocka alakú formával, melyet általában kombi autóinkkal asszociálnak. Kívülrõl nézve a kocsi dinamikus megjelenésû. A lámpákkal egybeépített, a kocsi teljes hátsó részét lefedõ rakodóajtónak köszönhetõen nagyobb a belsõ tér, mint az elõzõ V70-ben.” – mondja Steve Mattin.
 
75 ezer autó évente
 
A vállalat évente 75 ezer új Volvo V70 gyártását tervezi. A kocsik 80 százaléka Európában fog gazdára találni, és nem fér hozzá kétség, hogy a svéd belpiac lesz a legnagyobb, mely a teljes mennyiség harmadát veszi fel.
A vadonatúj Volvo V70-es az új XC70-essel együtt mutatkozik be március elején, a Genfi Autószalonon. A forgalmazás augusztusban kezdõdik meg Skandináviában, a többi piac fokozatosan következik 2007 további részében.
„Mivel az elsõ osztályú kombik elválaszthatatlanok a márkanevünktõl, életfontosságú, hogy a továbbiakban is tartsuk a pozíciónkat. Meg vagyok gyõzõdve róla, hogy az új V70 a meglevõ és új vásárlóink számára is vonzó lesz. Ez lesz a legjobb kombi, elegánsabb, komfortosabb és praktikusabb, mint bármi elõtte.” – mondja Fredrik Arp./Autósoldalak.hu/