Autós hírek: Dacia Logan Van: A harmadik modell


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


A Logan Van az X90 Program harmadik gépjármûve, és a Dacia márka elsõ kisáruszállítója.
A romániai pitesti üzemben gyártott Logan Van Romániában és Bulgáriában 2007 februárjától, Dacia márkajelzéssel kerül forgalomba, és 2007 végétõl lesz kapható a többi piacon.
 
[3]A „Renault Kötelezettségvállalások 2009” terv keretében a jövõben összesen hat gépjármûvet felsorakoztató X90 Program harmadik gépjármûvének bemutatása nem csupán a program folyamatban lévõ fejlesztéseinek részét képezi, de a csoport nemzetközi fejlõdésében is fontos szerepet játszik. A Logan Van tökéletesen beleillik a Logan Program nagy ívû filozófiájába, és azon kívül, hogy  példa nélkül álló ár-érték arányt képvisel a szegmensén belül, képes megfelelni az egyszerû, modern, masszív, mégis megfizethetõ szállítóautót keresõ vásárlók igényeinek is.
 
A Dacia kishaszonjármû-kínálatának frissítése
A Logan Van egyszerre jelzi a Dacia kishaszonjármû-kínálatának korszerûsítését Romániában, valamint a sorozat terjeszkedését a nemzetközi piacokon. A Logan Van 2007 februárjától kerül forgalomba Romániában és Bulgáriában, és csak ezt követõen lesz kapható a többi piacon 2007 végétõl. Az elsõsorban kisvállalkozók, kisiparosok és kereskedõk számára, valamint kis- és középméretû flottákra tervezett Logan Van-nel a Dacia számára lehetõvé válik, hogy márkahûséget alakítson ki Romániában, miközben új lehetõségek nyílnak meg elõtte más piacokon.
 
Romániában, a Dacia pitesti üzemében gyártják a szedán és MCV kivitelû Logant is. A Logan Van maximális gyártókapacitása 200 gépjármû naponta. A Logan Van a Logan MCV továbbfejlesztése, ezáltal az új modell fejlesztési és gyártási költségei a minimumon tarthatók. A két modell gyártásával kapcsolatos beruházások összege elérte a 110 millió eurót, a költségek teljes összege pedig a 154 millió eurót. A Logan Van a Renault Csoport kishaszonjármûvek terén szerzett tapasztalatainak legjavát egyesíti magában, és mivel ez a kishaszonjármû-tervezési szakértelem ebben a modellben kiegészül az X90 Program erényeivel, az új modellrõl elmondható, hogy a kishaszonjármûvek masszív jellegét a személyautók felszereltségi szintjével ötvözi.
 
A Logan koncepció kishaszonjármû-piaci alkalmazása
 
Akárcsak a Logan modellcsalád többi tagját, a Logan Van-t is a legkülönfélébb, gyakran extrém körülmények közötti felhasználásra fejlesztették ki. Ugyanazok az egyszerû megoldások és masszív anyagok jellemzõek rá, amelyek már eddig is a Logan sorozat ismertetõjegyeivé váltak. Romániában és Bulgáriában a Logan Van kétféle benzinmotorral kapható – egy 1,4 literes MPI 55kW-os és egy 1,6 literes MPI 64kW-os motorral –, illetve egy 1,5 literes dCi 50kW-os dízelmotorral, melyek mindegyike a Renault Csoport erõforrás-kínálatának részei. A Logan Van természetesen ugyanolyan szintû aktív és passzív biztonsági rendszerrel dicsekedhet, mint a Logan MCV. A Logan Van továbbá a Logan MCV megjelenését és méreteit is örökölte, és akárcsak ez utóbbi, minden változatán a személyautók ajtajához hasonló hátsó oldalajtókat találhatunk. Ezen ajtók segítségével jobb- és baloldalról is könnyen hozzáférhetõvé válik a rakodótér, nem úgy, mint sok, kategóriáján belüli riválisánál, amelyeknél a rakodás csak egy oldalról lehetséges. A rakodás hátulról az 1/3-2/3 arányban osztott, aszimmetrikus, kétszárnyú ajtókon keresztül történik.
 
A Logan MCV és a Logan Van karosszéria felépítésének kidolgozásában kezdettõl fogva lényeges szempont volt a személyautók és a kishaszonjármûvek elõnyeinek szem elõtt tartása. Erõteljes és ellenálló jellegét ennél fogva úgy alakították ki, hogy az kiállja a kishaszonjármû-használat által támasztott kihívások próbáját, a kényelem és a kezelhetõség elhanyagolása nélkül. A modell felépítése nem kevesebb, mint 800kg-os hasznos teherbírást tesz lehetõvé, amellyel a Logan Van a kisfurgonok szegmensének élvonalába került. A Logan Van maximális szállítókapacitása 2,5m3, míg teljes hosszának köszönhetõen – mely 200mm-rel nagyobb, mint a négyajtós Logané – a maximális rakodóhossz 1936mm-re nõtt, ami a kategórián belül eddig példa nélküli adat. Természetesen mindezek a tulajdonságok kifejezetten vonzó áron érhetõk el, Romániában a modell bruttó ára 6700 eurónál kezdõdik.
 
2006-ban közel 250 000 eladott Logan világszerte
 
Piacra kerülése óta a Logan széleskörû nemzetközi érdeklõdést váltott ki. Jelenleg már 51 országban kapható, és 2004. szeptember és 2006. december vége között több mint 415 000 gépkocsit sikerült értékesíteni (2004-ben 22 833-at, 2005-ben 144 969-et és 2006-ban 247 514-et). 2006-ban a Logan-program számos fontos fejlesztésen esett át, ezek részeként valósulhatott meg a motorkínálat dízelmotorral való bõvülése márciusban, a Logan Új Kollekció bevezetése, a felsõkategóriás Dynamique változat, és benne egy 1,6 literes, 16 szelepes motor bemutatása szeptemberben. Nem sokkal ezután, októberben, Romániában és Bulgáriában piacra került a Logan MCV. Az új MCV modell összevont értékesítése ebben a két országban 2006. október és december között összesen 3864 eladott gépkocsit tett ki. 2007. január és június között a Logan MCV fokozatosan elérhetõvé válik majd Európa többi részén is, valamint Törökországban, Algériában és bizonyos afrikai és közel-keleti piacokon is.
 
[2]A Logan modell a Dacia márka zászlóshajója, kivéve Oroszországban, Kolumbiában, Venezuelában és Ecuadorban, ahol a modell Renault márkanévvel került forgalomba. A Logan elsõ tíz legfontosabb piaca Románia, Oroszország, Franciaország, Marokkó, Algéria, Törökország, Kolumbia, Spanyolország, Németország és Ukrajna. 2004. szeptemberi bevezetése óta a Loganok száma a romániai utakon túllépte a 200 000-et. Oroszországban, ahol a Logant 2005 júliusa óta értékesítik, a modell jelentõs mértékben hozzájárult a helyi leányvállalatok értékesítési eredményeihez, amelyek 2006-ban elérték a 72 484 darabot, azaz 148 százalékos növekedést mutattak 2005-höz (29 177 eladott autó) képest. 2006-ban a Logan a Renault Csoport teljes oroszországi eladásainak 68%-át tette ki (49 323 eladott darabbal). Franciaországban, ahol a modell piaci részesedése 1 százalék, 28 592 darab Logant értékesítettek 2005 júniusa óta.
 
A Logant jelenleg Romániában (2004 szeptembere óta), Oroszországban (2005 áprilisa óta), Marokkóban (2005 júniusa óta) és Kolumbiában (2005 júliusa óta) gyártják. 2007 elsõ felében a gyártást ezeken kívül kiterjesztik Iránra, Brazíliára és Indiára is. /Autósoldalak.hu/