Autós hírek: Genfi Autószalon: Honda újdonságok


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


A Honda kisméretû hibrid sportkoncepciója
 
A Honda kisméretû sportkoncepciója testesíti meg a Honda elképzeléseit egy jövõbeni hibridautóról. A koncepció a modern hibridtechnológia és az élvezetes, sportos jellemzõk egyedi ötvözetét mutatja be. A kisméretû hibrid sportkoncepció, amelyet a Honda európai kutató-fejlesztõ részlege tervezett a németországi Offenbachban, annak a lehetõségét tárja fel, hogy a környezetre minimális hatást gyakorló kocsi is képes a kompakt sportkocsik vezetési élményét garantálni.
 
A teljesen menetkész Honda FCX tanulmány a Honda modern tüzelõanyagcellás technológiáját mutatja be
 
[1]A teljesen menetkész Honda FCX tanulmány elõször lesz látható Európában. A tanulmányautóban új fejlesztésû, nagy hatékonyságú és kompakt Honda tüzelõanyagcella egység dolgozik, a modellnek hosszú a padlólemeze, alacsony az építése és rövid az orr-része. Az utastér kényelmesen tágas, a formaterv futurisztikus, s jelentõs mértékben javult a leadott
teljesítmény és a környezetvédelmi hatékonyság is. Az FCX tanulmány hatótávolsága 570 kilométer (a Honda számításai szerint, LA4 üzemmódban vezetve), végsebessége 160 km/óra. Az FCX tanulmányautó mûszaki alapjaira épített, teljesen új tüzelõanyagcellás jármû korlátozott piaci értékesítése Japánban és az Egyesült Államokban 2008-ban kezdõdik meg.
 
A tiszta dízelmotorok következõ generációja
 
A Honda az FCX mellett azt a mûszaki fejlesztést is bemutatja Genfben, amelynek révén a vállalat következõ generációs dízelmotorja a világon elsõ ízben felhasznált technológia révén a benzinmotorokéval azonos szintû emissziós szintet ér el. A forradalmian új katalizátor oly mértékben csökkenti a nitrogénoxidok kibocsátását, hogy a motor megfelel az amerikai
Környezetvédelmi Hivatal (EPA) szigorú, II szint, 5-ös fokozatú elõírásainak. A katalizátor innovatív rendszerében az ammónia reduktív reakciója úgy 'detoxikálja' a nitrogénoxidot (NOx), hogy azt ártalmatlan nitrogénné (N2) alakítja át. Ám ellentétben a Szelektív Katalitikus Redukcióval - ahol karbamid befecskendezés történik - a Honda innovatív technológiája a katalizátor által elõállított ammóniát használja fel. A Honda terve az, hogy három éven belül bemutatja dízelmotorja következõ generációját.
 
A Honda versenysportos szereplõi 2007-re
 
[4]A nagyközönség elsõ ízben láthatja majd a Honda Racing F1 csapat vadonatúj versenyautóját, az RA107-est. A Honda versenysport iránti elkötelezettségét jelképezi az Autószalonon kiállított Civic Type R versenyautója is, amely a napokban bemutatott utcai változatra épül. Az olasz JAS Motorsporttal szoros együttmûködésben kifejlesztett Civic Type R a 2002-es bemutatása óta töretlen népszerûségnek örvendõ elõdjénél is nagyobb sikerekre tör. Az autót az N és az A csoportra fejlesztettük ki, illetve megfelel a 2008-ban útjára indítandó R csoport specifikációinak is.
 
A Honda sorozatgyártású modelljei és a tartozékok
 
A Honda standján láthatók lesznek a vadonatúj új CR-V és Civic Type R modellek, illetve a Honda palettájának többi tagja. A vállalat széleskörû tartozékkínálatát a stand felsõ szintjén, többek között egy Aero Performance csomaggal fölszerelt CR-V-n keresztül mutatja be. /Autósoldalak.hu/