Autós hírek: Mercedes-Benz Actros Safety Truck: Rangos kitüntetés


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


A díj egyúttal a fogyasztóknak is fontos támpont az egyes márkák és a mobilitás témakörében bemutatott újításaik megítélésében. Az „Innováció“ kategóriában legutóbb az „Active Brake Assist“-re esett az ADAC elnökségének tagjaiból és különbözõ ipari szövetségek képviselõibõl álló jeles zsûri választása. A Mercedes-Benz e rendszerével új szintre emelte tehergépkocsijainak aktív biztonságát.
Andreas Renschler, a DaimlerChrysler AG Truck Group und Buses termékcsoportjának vezetõje a következõkre emlékeztetett a 2007. január 18-án Müchenben megtartott díjátadón: „Az Active Brake Assistt-el Önök az idén olyan biztonsági berendezésre szavaztak, amely adott esetben megmentheti a tehergépkocsi-vezetõ életét. Ez a legújabb azok közül a biztonsági fejlesztések közül, amelyeket az utóbbi években meghonosítottunk hasznonjármûveinken: nevezetesen a sávfigyelõt, a billegésgátlót, a követési távolság-tartó tempomatot és az ESP-t“.
Egy másik igen fontos szakmai elismerés a „Safety Award“. Ezt a kétévente megrendezett Brüsszeli Haszonjármû Kiállítás keretében ítéli oda a belga autós és haszonjármû-újságírók egyesülete annak a gyártónak, amelyik a legjelentõsebb fejlesztést produkálta a jármûbiztonság területén. 2007-ben a Mercedes-Benz „Active Brake Assist“ rendszert és a Mercedes-Benz Actros Safety Truckot jutalmazták ezzel a díjjal.
[1]Az „Active Brake Assist“, amelyet vészfékasszisztens projektnéven fejlesztett ki a Mercedes-Benz, valóban képes rá, hogy elejét vegye a ráfutásos balesetek többségének. Azáltal segít elkerülni az ütközést, hogy vészfékezésre kényszeríti a jármûvet súlyos veszély észlelésekor.
Mûködése a Telligent követési távolság-tartó tempomat radarérzékelõire épül. Az elõre beállított követési távolságot automatikusan fenntartó tempomattal ellentétben az önállóan közbeavatkozik, és vészfékezést kezdeményez, ha úgy észleli, hogy a tehergépkocsi vészesen megközelítette az elõtte haladó jármûvet. A tempomat három radarnyalábja folyamatosan pásztázza a tehergépkocsi elé esõ útszakaszt, és a mozgó akadályokat felismerve folyamatosan kiszámítja az áruszállító és az elõtte haladó gépkocsik közötti távolságot. Az „Active Brake Assist“ elõször látható, majd hallható jelzéssel figyelmezteti a sofõrt, ha ütközésveszélyt észlel. A veszély fokozódásával egyúttal a fékteljesítmény 30 %-ának megfelelõ intenzitású fékezést is kezdeményez. Ha erre sem reagál a vezetõ, vészfékezést hajt végre a rendszer. Jóllehet nem minden esetben tudja megakadályozni a balesetet, a teljes féknyomás felépítése révén hatásosan mérsékli a jármû sebességét, és ezzel nagyban enyhíti az ütközés erejét.
A DaimlerChrysler már tavaly is nyert díjat az „Innováció“ kategóriában a dízelmotorok károsanyag-kibocsátását jelentõsen csökkentõ BlueTec technológia elismeréseként. /Autósoldalak.hu/