Autós hírek: Dacia Logan MCV: Tér és sokoldalúság a legjobb áron


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


Nagy helykínálatú és rakterû kombiként a Logan MCV a Logan limuzin valamennyi elõnyét felsorakoztatja, ugyanakkor variálhatósággal gazdagítja, és tovább növeli sokoldalúságát. Az akár 7 felnõtt számára is helyet kínáló Logan MCV forradalmasítja a kombik piacát, ugyanúgy, ahogyan azt a Logan tette a négyajtós családi autók körében. A Logan MCV bemutatására már a Párizsi Autószalonon sor került, forgalmazása pedig 2006 októberében kezdõdött Romániában, és 2007 elején a Dacia fõbb európai piacain. A Logan limuzinhoz hasonlóan erõforrásai között megtalálható a vezetési kényelem és fogyasztás szempontjából példaértékû 1.5 dCi dízelmotor, és 3 év vagy 100 000km garanciában részesül (az EU legtöbb országában). Árai továbbra is hûek a Logan szelleméhez, ár/szolgáltatás aránya egyedülálló. Itthon, 2 millió 349 ezer forinttól elérhetõ a Dacia kombi.
 
A limuzintól örökölt egyszerû és robusztus megjelenés
 
[2]A Logan limuzinhoz hasonlóan a Logan MCV-t is azzal a céllal fejlesztették ki, hogy az igen változatos, gyakran szélsõséges körülmények közötti üzemeltetés támasztotta feltételeknek is megfeleljen. A mûszaki döntéseket ezúttal is a robusztusságra és egyszerûségre való törekvés vezérelte. Így átvették a limuzin egy darabból készült mûszerfalát, melynek  köszönhetõen elmaradnak az illesztési hézagok, és idõtállósága is kitûnõ. Hasonlóképp egy darabból készültek az ajtók burkolatai. Az anyagokat és kárpitokat is a Logan limuzinnál megismert minõség és tartósság jegyében válogatták. Kívül is ugyanazokat a védõelemeket alkalmazták, melyek a Logan család megbízhatóságáról és robusztusságáról kialakult hírnév alapját képezték: a karosszéria üregeibe fecskendezett viasz szavatolja a lemezek belsõ védelmét, az utastér külsõ elemeinek illesztéseinél tömítõmasszát alkalmaztak, illetve megerõsítették az alváz kõfelverõdés-elleni védelmét. Ugyanakkor, mivel a Logan MCV-nek rendeltetése okán a limuzinénál változatosabb és sokoldalúbb felhasználási körülményeknek kell megfelelnie, a Dacia mérnökei magasabb szintû védelemmel kívánták ellátni.
 
Korszerû motorkínálat
 
A Logan MCV a limuzint sikerre vezetõ motorokat veszi át, melyek a Renault-paletta számos modelljénél bizonyítottak már. A három benzines (1.4 és 1.6 MPI; 1.6 16V) és egy példaértékû dízelmotorból (1.5 dCi) álló Logan MCV motorválaszték széles motorkínálatot biztosít, mely kielégíti a különbözõ piacok és ügyfélkörök támasztotta igényeket.
 
Rekord helykínálat: akár 7 felnõtt férõhely
 
A Logan MCV külsõ vonalai sejtette ígéreteket a belsõ tér maradéktalanul valóra váltja. A limuzinhoz képest 27cm-rel megnövelt tengelytávval a Logan MCV még inkább kitolja kistestvére rekord helykínálatának határait. Elöl a váll- és könyöktér megegyezik az M1 szegmens (a Renault Mégane szegmense) legjobb személyautóinak méreteivel. A legjobbat azonban hátul kínálja a Logan MCV. A 7 személyes változatban is kapható Logan MCV-ben ugyanis kényelmesen utazhat három felnõtt a második üléssorban és két másik a harmadikban. A harmadik sori két ülés tökéletesen megfelel a népesség 95%-ba tartozó felnõtteknek (>1,90m), ami az autó hátsó traktusának kialakítására vonatkozó stilisztikai döntéseknek köszönhetõ. Az ajtók közötti 1421mm-es, illetve 1287mm-es távolságnak, valamint a 170mm-es és 174 mm-es lábtérnek köszönhetõen a második és harmadik sorban utazók kényelmesen elférnek. A magasságban rendelkezésre álló szabad teret is méltányolni fogják, hiszen a tetõ alatti magasság egészen kivételes, a második üléssorban akár 934mm. Következésképp az üvegezett felületek is rendkívüli méretûek, és elegendõ napfényt engednek az utastérbe a kényelmes és kellemes utazáshoz. A résre nyitható háromszögablakoknak köszönhetõen a harmadik sorban utazók is részesülhetnek a beáramló levegõbõl. A beszállás is igen egyszerûen történik a harmadik üléssorba. Az utasok a hátsó ajtón szállnak be, és a háttámla felsõ részén elhelyezett karral könnyedén elõredönthetik a második sori ülést. A mûvelet megkönnyítése érdekében a fejtámla kivehetõ.
 
Páratlan rakodókapacitás
 
[3]Az autó rakodókapacitása is rekord értékeket kínál: az 5 személyes változat 700 literétõl egészen a 2 személyes verzió 2350 literéig, ez utóbbi elsõsorban a Logan MCV figyelemre méltó variálhatóságának köszönhetõ. Hét utassal a fedélzetén a Logan MCV csomagterének térfogata még mindig közel 200 liter. Apró tárgyak szállítása esetén azonban felesleges a csomagtartót használni, az utastérben található rakodóhelyek összkapacitása ugyanis eléri az 54 litert. Rakodóhelyek a középkonzol alatt, az elsõ és a hátsó ajtókban, térképzsebek illetve 1,5 literes palack tárolása a harmadik üléssorban: bárhol is ülünk az autóban, egy rakodóhely mindig kézre esik. Verziótól függõen a hátul ülõk a tetõ alatti tágas rakodópolcot is használhatják. Még a hátsó szárnyasajtó is tartogat egy 2,15 literes tárolózsebet, belsõ oldalán pedig háló található; e rakodóhelyek használata „magától értetõdik”, ha a szárnyasajtó nyitva áll. /Autósoldalak.hu/