Autós hírek: Volvo XC60: Érkezési idõpont


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


Akár azt is mondhatnánk, hogy ez lehet a C30 tulajdonosok következõ autója. Ugyanolyan sportos és izgalmas, de lényegesen sokoldalúbb. A kiállított tanulmányautó megmutatja, hogy milyen lesz majd az igazi XC60-as. – mondja Fredrik Arp, a Volvo Cars elnöke és ügyvezetõje.
 
A tervek szerint az új Volvo XC60-as 2009 elején kerül az autószalonokba.
 
Manapság a legnagyobb növekedés és a legerõsebb versengés a kis szabadidõautók piacán tapasztalható. A Volvo koncepcióautója is jelzés arra, hogy az XC60 vállalja a kihívást abban a kategóriában, ahol jelenleg még csak néhányan versenyeznek a vásárlókért, de pár éven belül tíz fölé növekszik a választható alternatívák száma.
A számítások szerint 2007 és 2009 között 75 százalékkal növekednek majd az eladások ebben a kategóriában, és elérik a 443 000 autós szintet. Jelentõs potenciál várható ezen a területen. A tanulmányautónk megmutatja, hogy egyszerre lehetünk sportosak és még dinamikusabbak, miközben megtartjuk vezetõ szerepünket a biztonság területén. Az alacsony sebességû ütközések elkerülésére irányuló mûszaki megoldásaink igazi áttörést jelentenek. Ezt a rendszerünket City Safety-nek nevezzük. – magyarázza Fredrik Arp.
 
Automatikus fékezés
 
[1]Ha az elöl haladó jármû hirtelen lefékez, és a City Safety úgy érzékeli, hogy baleset történhet, akkor megnöveli a nyomást a fékrendszerben. Ezzel lehetõséget ad a vezetõnek arra, hogy fékezéssel vagy kikerüléssel elkerülje az ütközést. Ha pedig a rendszer ütközésközeli állapotot érzékel, akkor automatikusan lefékezi az autót.
A City Safety 30 km/órás sebességig mûködik. Ha a két kocsi közötti relatív sebességkülönbség 15 km/óra alatt van, akkor a rendszer segítségével teljesen elkerülhetõ az ütközés. 15 és 30 km/órás sebességkülönbség között a hangsúly a sebesség lehetõ legnagyobb csökkentésén van, az ütközés elõtt.
 
A célcsoport igényes mûszaki megoldásokat vár
 
Akárcsak a közelmúltban bemutatott Volvo C30-nál, úgy a Volvo XC60 Project esetében is speciális célcsoport számára fejlesztették a kocsit. Ennek tagjai a lifestyle termékeket részesítik elõnyben, igényes dizájnt, magas színvonalú mûszaki megoldásokat, és erõs márkanevet szeretnének.
Tréfásan szólva azt is mondhatnánk, hogy õk azok, akik a reggeli müzlijüket sem tudnák már elképzelni integrált áramkörök nélkül. Olyan emberek, akik abban a korszakban nõttek fel, amikor az elektronikai termékek hihetetlen fejlõdésen mentek keresztül. Nekik minden születésnapi ajándékcsomagjukban újabb és újabb elektronikus eszközök okoztak meglepetést.
Ez a generáció kíváncsian várja a legújabb „kütyük” megjelenését, befolyása és vásárlóereje egyre nagyobb. Amikor autót vásárolnak, ugyanazt várják el, mint a többi termék esetében: az intelligens, vonzó csomagolásban olyan tartalom legyen, mely összes igényüket kielégíti.
 
XC-s izmok lent, elegáns kupé az övvonal felett
 
[4]Dizájn szempontjából az XC60-as merész jelenség, két teljesen eltérõ, de mégis dinamikus autó alaptípus legjobb alkotóelemeinek fúziója. Az övvonal alatt az XC modellek összetéveszthetetlen izmos formavilága köszön vissza, a nagy hasmagasságú karosszéria stabilan áll a hatalmas kerekeken. Az övvonal felett karcsú vonalak határozzák meg a megjelenést, és egy elegáns kupé sportos karizmáját sugározzák.
Az XC60 utasterének dizájnja legalább olyan bátor, mint a külseje. Különösen igaz ez a mûszerfalra, a középkonzolra, és a keskeny, látszólag lebegõ elsõ- és hátsó ülésekre.
„Ez a tanulmányautó nem csak azt mutatja meg, hogy milyen lesz a széria XC60-as, hanem számtalan jövõbeni Volvo modell tulajdonságait is magában hordozza. Jövõbeni autóink kidolgozott formáikkal lényegesen extrovertáltabb vizuális megjelenésûek lesznek. Ha manapság egy Volvót már 50 méterrõl is meg lehet ismerni, akkor azt szeretnénk elérni, hogy a jövõben már kétszer ekkora távolságról is azonnal felismerhetõek legyenek az autóink.” – mondja Steve Mattin, a Volvo Cars formatervezési igazgatója.
 
Az elsõ XC60-asokat 2009 elején vehetik át a vásárlók
 
Az XC60 Concept üzenete, hogy a Volvo Cars a jelenleg XC70-esbõl és XC90-esbõl álló XC családot 2009 elején bõvíteni fogja. Akárcsak az XC sorozat jelenlegi tagjai, úgy az XC60 is személyautó technológián alapul. Ennek segítségével a robusztus sokoldalúság jó dinamikával és szórakoztató vezethetõséggel párosítható.
„Szeretnénk nyomatékosítani, hogy az XC60 Project-tel – akárcsak a C30-assal – elsõsorban életstílusra, és nem korcsoportra célzunk. Szélesítjük a modellpalettánkat, mert több vásárlót szeretnénk szerezni az aktív, urbánus életstílust követõk közül. Az XC60-as ugyanolyan fontos lesz a növekedési terveinkben, mint a C30-as.” – foglalja össze Fredrik Arp. /Autósoldalak.hu/