Autós hírek: Volvo S80 AWD: Megjelent a négykerékhajtás


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


Így az elektronikusan felügyelt, hidraulikával vezérelt nyomatékeloszlás segítségével a kocsi ereje az útviszonyoktól függetlenül is kihasználható lesz. Az összkerékhajtás további elõnye a jobb stabilitás, és az élvezetesebb vezethetõség.
 
[3]A világpremierjét a 2006-os Genfi Autószalonon ünneplõ új Volvo S80-ast már eddig is sokat dicsérték menettulajdonságaiért. A kiegyensúlyozott futómûnek és a különösen merev karosszériának köszönhetõen már a kocsi elsõkerékhajtású változata is rendkívül stabil és könnyen uralható. További elõny, hogy a DSTC (Dynamic Stability and Traction Control) rendszer szériafelszerelés ebben az autóban. Mindezek megkoronázásaként az S80-ast a Volvo önszabályzó, aktív futómûvével, a Four-C-vel is fel lehet szerelni, mely a másodperc tört része alatt a változó menetkörülményekhez igazítja a lengéscsillapítást.
 
Az összkerékhajtás élvezetesebb vezethetõséget és jobb útkapcsolatot eredményez
 
A Volvo S80 bemutatásakor a V8-as modellt szereltük fel összkerékhajtással. – mondja Steven Armstrong, a Volvo Cars ügyvezetõje. „Most szélesítjük a palettát, és az összkerékhajtást a hathengeres, 3,2 literes benzinmotorhoz is kínálni fogjuk. Ez a kombináció magas színvonalú, élvezetes vezethetõséget, és szinte verhetetlen menettulajdonságokat biztosít, amikor csúszóssá válnak az utak.
 
]A Volvo helytakarékos építésû, hathengeres, soros motorja keresztben helyezkedik el, és fejlett mûszaki megoldásai révén rendkívül jó teljesítményû. Legnagyobb teljesítménye 175 kW (238 lóerõ), forgatónyomatéka 320 Nm. A változó szívórendszernek és a kétlépcsõs vezérmûtengely-profilnak köszönhetõen a lehetõ legnagyobb teljesítményt lehetett kihozni a motorból, és ez az erõ az összkerékhajtással kombinálva, az út- és idõjárási viszonyoktól függetlenül, töretlenül hajtja elõre a kocsit.
 
A Volvo összkerékhajtása állandóan hajtja mind a négy kereket. Az erõ automatikusan és teljesen fokozatmentesen, az útviszonyoktól és a vezetési stílustól függõen oszlik el az elsõ és a hátsó kerekek között. Ez a rendszer minden körülmények között a lehetõ legjobb tapadást biztosítja, és a körülményektõl függetlenül maximálisan kihasználható a motor teljesítménye. A kocsiban így élvezetes és kényelmes az utazás.
 
Instant Traction – könnyebb indulás csúszós úton
 
[1]Az összkerékhajtást Instant Traction rendszer egészíti ki, mely könnyû elindulást tesz lehetõvé. Az összkerékhajtás rendszer szíve egy elektronikusan felügyelt hidraulikus tengelykapcsoló, melyet a svéd Haldex céggel kooperációban fejlesztettek. A tengelykapcsolónak 80 Nm-ig állítható alapnyomatéka van, ennek köszönhetõen a rendszer rögtön az induláskor a hátsó kerekekre is tud irányítani a motor erejébõl, ezáltal csökken az elsõ kerekek kipörgésének lehetõsége. Ez a funkció különösen jégen vagy sóderen történõ elindulásnál hasznos. Amint a kocsi elindult, az erõ elosztása újra – a menetkörülményeknek megfelelõen – változik.
 
A Volvo S80 3.2 AWD újabb lépés, hogy kielégítsük ügyfeleink igényét egy komfortos és mindenhová eljutó autó irányában. – mondja Steven Armstrong. Ez a modell minden piacon kapható lesz, de számításaink szerint Svédország, Kanada és Svájc lesznek a legnagyobb piacok, melyeket Oroszország, Finnország és Németország követ majd. /Autósoldalak.hu/