Autós hírek: Seat Leon Cupra: Versenypályáról az utcára


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


A motor 177 kW/240 LE teljesítménye hatásosan hangsúlyozza a márka technikai lehetõségeit, az új Leon Cupra azonban futómûve, felszereltsége, valamint aktív és passzív biztonsága tekintetében is tovább emeli a mércét kategóriájában. Szellemisége egészen a legkisebb részletekig versenyautót idéz, mégis kiválóan alkalmas a mindennapos használatra is.
 
Benzinbefecskendezés és turbófeltöltés
 
[3]A Leon Cupra 2.0 TFSI erõforrása a Seat exkluzív konstrukciója. E rendkívül érdekes aggregát ugyanis a közvetlen benzinbefecskendezést turbófeltöltéssel kombinálja. A kiemelkedõ 177 kW/240 LE teljesítmény érdekében a feltöltõ kompresszor- és turbinaoldalát egyaránt megnövelték, a dugattyúkat és a hajtókarokat megerõsítették, nagyobb átmérõjû szívószelepeket és új tervezésû hengerfejet építettek be.
 
E módosításokkal a Leon Cupra olyan menetteljesítményeket produkál, amelyek kétségkívül méltóak a World Touring Car Championship (WTCC, Túrakocis világbajnokság) sorozathoz: csúcssebessége 247 kilométer/óra, 6,8 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 kilométer/órás tempóra, és álló helyzetbõl 1000 méter megtételéhez mindössze 26,4 másodpercet igényel. Rugalmassági értékei szintén kiválóak: a Leon Cupra ötödik fokozatban 6,4 másodperc alatt gyorsít 80-ról 120 kilométer/óra sebességre, hatodikban ehhez mindössze 8,2 másodperc szükséges. A menetteljesítményekhez hasonlóan az átlagos üzemanyag-fogyasztás mutatója is kiválóan alakul, a 100 kilométerre szükséges csupán 8,3 literes értékkel.
 
A motor hangján is a Seat  intenzív munkája érzõdik. Annak érdekében, hogy a Cupra sportos karaktere teljes mértékben kifejezésre juthasson, a kipufogót áthangolták. Ez egyedi, mélyen zengõ hangzásról gondoskodik, amely az alsó fordulatszám-tartományokban is bõséges teljesítménypotenciált juttat kifejezésre. A különleges akusztikai élmény a jármû belsejébõl éppúgy élvezhetõ, mint kívülrõl.
 
A futómû továbbfejlesztése
 
[2]Az új Leon Cupra teljesítményszintjéhez optimálisan illesztve, a tervezõk a Leon „Agilis Futómû” rendszerét is átdolgozták: egyes elemei esetében az acéllemez helyett alumínium alkalmazásával mérsékelték a felfüggesztés tömegét. A kormányzás még sportosabb karakterisztikája érdekében a szervo-rásegítés paraméter-szabályozásán is változattak, így a leggyorsabb irányváltások is biztonságosan és pontosan abszolválhatók.
 
A Seat tervezõi a fékberendezést is erõsebbre és nagyobb teljesítményûre alakították ki. Mind a négy keréken nagyméretû (elöl 17 colos, 345 x 30 milliméteres) és belsõ szellõzésû féktárcsák gondoskodnak a kiemelkedõ lassulásértékekrõl.
 
A gyõztesek mezében
 
A Leon Cupra belsõ tere színtiszta versenyautós atmoszférát közvetít. Az integrált fejtámlával készült kagylóülések a pilóta és az elsõ utas számára határozott oldaltartást kínálnak. A karosszéria oszlopait és a tetõt belül fekete kárpitozás borítja. A teljes utastérben a fekete szín dominál, tudatosan megszakítva a vörös, fehér és ezüst elemekkel, amelyek vizuális hatásukat a színkontraszt mellett sportos formaviláguknak is köszönhetik. Jó példa erre a kormánykerék mikro-perforált bõrbevonatának vörös háttere, az ezüst árnyalatú váltókar-gomb, a mûszerek fehér számlapjai vagy a sportos fémpedálok. Mindezen elemek természetesen a Cupra emblémát hordozzák./Autósoldalak.hu/