Így nem is született meglepetés a Kínai Nagydíj végén. A
hétvége ezúttal a McLarennek sikerült jobban. Lewis Hamilton gyõzött, s
ezzel hét pontra növelte elõnyét az egyéni ponttáblán. A második és harmadik
helyen a két ferraris pilóta, Felipe Massa és Kimi Räikkönen ért célba úgy,
hogy a finn pilóta teljesítve ígéretét a brazilnak adta át az ezüstérmes
helyezést.
[3]Az elsõ rajtkockából rajtoló Hamilton domináns versenyzéssel gyõzött. A
Ferrari mást nem is tehet, csak gondolkodhat azon, hogy vajon miért nem
tudtak a piros betontorpedók lépést tartani az ezüst nyíllal. 'A csapat
nagyszerû munkát végzett az autó felkészítésekor és nagy lépést tettünk
elõre. Amikor idejöttünk az autó nagyszerûen ment és nagyon sokat
köszönhetek a pályán és a fõhadiszálláson dolgozóknak.' - nyilatkozta
lelkesen Hamilton.
Ami a Ferrarit illeti, Räikkönen próbálta befogni Hamiltont a verseny elsõ
felében, de aztán egyre messzebb került tõle. Massa a záró körökig a
harmadik helyen autózott, mígnem Räikkönen, aki nincs harcban a világbajnoki
címért folyó küzdelemben, egy kicsit lassított tempóján és engedte, hogy
csapattársa a második helyre ugorjon.
[5]Fernando Alonsónak és a Renault-nak nem sikerült a triplázás. Ez azonban nem
is olyan meglepõ, hiszen nagy a tét, s a legutóbbi két futamon Alonso már
így is elorozta az elsõ helyezést és az azért járó értékes pontokat a
világbajnoki cím várományosai elõl. Azonban meghazudtolva a szezon elsõ
felében mutatott gyenge teljesítményét, a spanyol pilóta ezúttal az értékes
negyedik helyre hozta célba autóját, még a BMW-t is kielõzve. Ezzel az
eredményével az asztúriai pilóta az egyéni ponttáblán volt csapattársa,
Heikki Kovalainen elé ugrik a hatodik helyre.
Ezúttal Nick Heidfeld volt a jobb BMW-s pilóta, hiszen a hatodik helyezett
Kubica elõtt az ötödik helyre kormányozta célba autóját. Ezzel az
eredménnyel gyakorlatilag már nincs harcban a világbajnoki címért a lengyel
pilóta. Sokban került a BMW-nek az a döntése, hogy a szezon második felében
már a 2009-es szezonra és modellre koncentrálnak.
Timo Glock egy bokszbeállásos stratégiájával két pontot hozott a Toyota
konyhájára, ami nem is olyan rossz Jarno Trulli korai balesete után.
Sebastien Bourdais, akivel a kis afférja volt az olasz pilótának
szerencsésen visszatért a versenybe, és végül a 13. helyen ért célba.
Az utolsó pont Nelson Piquet-é lett. Az eredmény igazolja, hogy jogosan
került a Renault a konstruktõri ponttábla negyedik helyére a Toyota elé.
Ilyen eredményes szezonzárással a háta mögött vajon mi várható az enstone-i
csapattól 2009-ben?
[1]Hamilton hét pontos elõnnyel vág neki a szezonzáró Brazil Nagydíjnak. A brit
pilótának azonban nagyon észnél kell lennie, ha haza szeretné vinni elsõ
világbajnoki címét. Brazília Felipe Massa hazai pályája lesz, amelyet nagyon
jól ismer, s ahol õ élvezi a hazai pálya elõnyét. Kimi Räikkönen ha tudja,
segíti csapattársát. Másrészrõl tavaly is hét pontos elõnnyel rendelkezett a
wokingiak pilótája a végül meglepetésre világbajnokságot nyerõ, addig a
harmadik helyen álló Kimi Räikkönennel szemben.
'Még nincs vége. Míg el nem jön a vége, a sportban bármi megtörténhet.
Koncentrálnunk kell a feladatra és megpróbálni nyerni a versenyen, és ezután
történjék, aminek történnie kell.' - szögezte le Massa, utalva a tavalyi
évre.
[4]A Forma-1-es csapatok ezután Dél-Amerikába utaznak, hogy a Brazil Nagydíjon
egy várhatóan izgalmas verseny keretein belül dõljön el az egyéni
világbajnoki cím sorsa. Kérdés, hogy az elsõ világbajnoki címére hajtó Lewis
Hamilton és Felipe Massa hogyan dolgozza fel ezt a hatalmas nyomást. A tét
nagy, éppúgy, mint a sikerért járó jutalom.
(Forrás: Amber PR)
Kínai Forma-1-es Nagydíj végeredménye:
1. Lewis Hamilton McLaren 1\'31'57.403
2. Felipe Massa Ferrari + 0\'14'925
3. Kimi Räikkönen Ferrari + 0\'16'445
4. Fernando Alonso Renault + 0\'18'370
5. Nick Heidfeld BMW + 0\'28'923
6. Robert Kubica BMW + 0\'33'219
7. Timo Glock Toyota + 0\'41'722
8. Nelson Piquet Jr. Renault + 0\'56'645
9. Sebastian Vettel Toro Rosso + 1\'04'339
10. David Coulthard Red Bull + 1\'14'842
11. Rubens Barrichello Honda + 1\'25'061
12. Kazuki Nakajima Williams + 1\'30'847
13. Sebastien Bourdais Toro Rosso + 1\'31'457
14. Mark Webber Red Bull + 1\'32'422
15. Nico Rosberg Williams + 1 kör
16. Jenson Button Honda + 1 kör
17. Giancarlo Fisichella Force India + 1 kör
18. Heikki Kovalainen McLaren Kiesett a 49. körben
19. Adrian Sutil Force India Kiesett a 13. körben
20. Jarno Trulli Toyota Kiesett a 2. körben
A világbajnokság állása a Kínai Nagydíj után:
Pilóták:
1. Lewis Hamilton 94 pont
2. Felipe Massa 87 pont
3. Robert Kubica 75 pont
4. Kimi Räikkönen 69 pont
5. Nick Heidfeld 60 pont
6. Fernando Alonso 53 pont
7. Heikki Kovalainen 51 pont
8. Jarno Trulli 30 pont
Sebastian Vettel 30 pont
10. Timo Glock 22 pont
Konstruktõrök:
1. Ferrari 156 pont
2. McLaren 145 pont
3. BMW-Sauber 135 pont
4. Renault 72 pont
5. Toyota 52 pont
6. Toro Rosso 34 pont
7. Red Bull 29 pont
8. Williams 26 pont
9. Honda 14 pont
(Forrás: Amber PR)
|