Autós hírek: Kínai Forma-1-es Nagydíj: Hamilton gyõzelmével papírforma Kínában


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


Így nem is született meglepetés a Kínai Nagydíj végén. A
hétvége ezúttal a McLarennek sikerült jobban. Lewis Hamilton gyõzött, s
ezzel hét pontra növelte elõnyét az egyéni ponttáblán. A második és harmadik
helyen a két ferraris pilóta, Felipe Massa és Kimi Räikkönen ért célba úgy,
hogy a finn pilóta teljesítve ígéretét a brazilnak adta át az ezüstérmes
helyezést.

[3]Az elsõ rajtkockából rajtoló Hamilton domináns versenyzéssel gyõzött. A
Ferrari mást nem is tehet, csak gondolkodhat azon, hogy vajon miért nem
tudtak a piros betontorpedók lépést tartani az ezüst nyíllal. 'A csapat
nagyszerû munkát végzett az autó felkészítésekor és nagy lépést tettünk
elõre. Amikor idejöttünk az autó nagyszerûen ment és nagyon sokat
köszönhetek a pályán és a fõhadiszálláson dolgozóknak.' - nyilatkozta
lelkesen Hamilton.

Ami a Ferrarit illeti, Räikkönen próbálta befogni Hamiltont a verseny elsõ
felében, de aztán egyre messzebb került tõle. Massa a záró körökig a
harmadik helyen autózott, mígnem Räikkönen, aki nincs harcban a világbajnoki
címért folyó küzdelemben, egy kicsit lassított tempóján és engedte, hogy
csapattársa a második helyre ugorjon.

[5]Fernando Alonsónak és a Renault-nak nem sikerült a triplázás. Ez azonban nem
is olyan meglepõ, hiszen nagy a tét, s a legutóbbi két futamon Alonso már
így is elorozta az elsõ helyezést és az azért járó értékes pontokat a
világbajnoki cím várományosai elõl. Azonban meghazudtolva a szezon elsõ
felében mutatott gyenge teljesítményét, a spanyol pilóta ezúttal az értékes
negyedik helyre hozta célba autóját, még a BMW-t is kielõzve. Ezzel az
eredményével az asztúriai pilóta az egyéni ponttáblán volt csapattársa,
Heikki Kovalainen elé ugrik a hatodik helyre.

Ezúttal Nick Heidfeld volt a jobb BMW-s pilóta, hiszen a hatodik helyezett
Kubica elõtt az ötödik helyre kormányozta célba autóját. Ezzel az
eredménnyel gyakorlatilag már nincs harcban a világbajnoki címért a lengyel
pilóta. Sokban került a BMW-nek az a döntése, hogy a szezon második felében
már a 2009-es szezonra és modellre koncentrálnak.

Timo Glock egy bokszbeállásos stratégiájával két pontot hozott a Toyota
konyhájára, ami nem is olyan rossz Jarno Trulli korai balesete után.
Sebastien Bourdais, akivel a kis afférja volt az olasz pilótának
szerencsésen visszatért a versenybe, és végül a 13. helyen ért célba.

Az utolsó pont Nelson Piquet-é lett. Az eredmény igazolja, hogy jogosan
került a Renault a konstruktõri ponttábla negyedik helyére a Toyota elé.
Ilyen eredményes szezonzárással a háta mögött vajon mi várható az enstone-i
csapattól 2009-ben?

[1]Hamilton hét pontos elõnnyel vág neki a szezonzáró Brazil Nagydíjnak. A brit
pilótának azonban nagyon észnél kell lennie, ha haza szeretné vinni elsõ
világbajnoki címét. Brazília Felipe Massa hazai pályája lesz, amelyet nagyon
jól ismer, s ahol õ élvezi a hazai pálya elõnyét. Kimi Räikkönen ha tudja,
segíti csapattársát. Másrészrõl tavaly is hét pontos elõnnyel rendelkezett a
wokingiak pilótája a végül meglepetésre világbajnokságot nyerõ, addig a
harmadik helyen álló Kimi Räikkönennel szemben.

'Még nincs vége. Míg el nem jön a vége, a sportban bármi megtörténhet.
Koncentrálnunk kell a feladatra és megpróbálni nyerni a versenyen, és ezután
történjék, aminek történnie kell.' - szögezte le Massa, utalva a tavalyi
évre.

[4]A Forma-1-es csapatok ezután Dél-Amerikába utaznak, hogy a Brazil Nagydíjon
egy várhatóan izgalmas verseny keretein belül dõljön el az egyéni
világbajnoki cím sorsa. Kérdés, hogy az elsõ világbajnoki címére hajtó Lewis
Hamilton és Felipe Massa hogyan dolgozza fel ezt a hatalmas nyomást. A tét
nagy, éppúgy, mint a sikerért járó jutalom.

(Forrás: Amber PR)

Kínai Forma-1-es Nagydíj végeredménye:

1.      Lewis Hamilton          McLaren 1\'31'57.403
2.      Felipe Massa            Ferrari + 0\'14'925
3.      Kimi Räikkönen          Ferrari + 0\'16'445
4.      Fernando Alonso         Renault + 0\'18'370
5.      Nick Heidfeld           BMW             + 0\'28'923
6.      Robert Kubica           BMW             + 0\'33'219
7.      Timo Glock                      Toyota  + 0\'41'722
8.      Nelson Piquet Jr.               Renault + 0\'56'645
9.      Sebastian Vettel                Toro Rosso      + 1\'04'339
10.     David Coulthard         Red Bull        + 1\'14'842
11.     Rubens Barrichello      Honda           + 1\'25'061
12.     Kazuki Nakajima         Williams        + 1\'30'847
13.     Sebastien Bourdais      Toro Rosso      + 1\'31'457
14.     Mark Webber                     Red Bull        + 1\'32'422
15.     Nico Rosberg            Williams        + 1 kör
16.     Jenson Button           Honda           + 1 kör
17.     Giancarlo Fisichella    Force India     + 1 kör
18.     Heikki Kovalainen               McLaren Kiesett a 49. körben
19.     Adrian Sutil            Force India     Kiesett a 13. körben
20.     Jarno Trulli            Toyota  Kiesett a 2. körben

A világbajnokság állása a Kínai Nagydíj után:
Pilóták:

1.      Lewis Hamilton  94 pont
2.      Felipe Massa    87 pont
3.      Robert Kubica   75 pont
4.      Kimi Räikkönen  69 pont
5.      Nick Heidfeld   60 pont
6.      Fernando Alonso 53 pont
7.      Heikki Kovalainen       51 pont
8.      Jarno Trulli    30 pont
        Sebastian Vettel        30 pont
10.     Timo Glock              22 pont

Konstruktõrök:

1.      Ferrari 156 pont
2.      McLaren 145 pont
3.      BMW-Sauber      135 pont
4.      Renault 72 pont
5.      Toyota  52 pont
6.      Toro Rosso      34 pont
7.      Red Bull        29 pont
8.      Williams        26 pont
9.      Honda           14 pont

(Forrás: Amber PR)