A második helyre a Williams fiatal tehetsége, Nico Rosberg állhatott fel, míg
bronzérmesként Lewis Hamiltont üdvözölhetjük. A Ferrari nem túl szép
eredményekkel távozik Ázsiából, egy pontot sem gyûjtöttek pilótái, s a
McLaren ha csak egy ponttal is, de megelõzi az olasz istállót a
konstruktõrök között.
[4]Nem panaszkodhatnak a Forma-1 szerelmesei az idei évben. A szezon második
fele olyan izgalmakat és korántsem megszokott eredményeket produkál, hogy
ember legyen a talpán, aki jóslatokba mer bocsátkozni. A Belga Nagydíj
vitatott végkimenetele után Olaszországban Sebastian Vettel teljesen
megkavarta a mezõnyt. Most meg az elsõ éjszakai futamon, elõször
Szingapúrban az a Fernando Alonso állhatott fel a dobogó legfelsõ fokára,
akit már igencsak régen üdvözölhettünk ott, különösen régen Renault-s
színekben.
[3]Fernando Alonsónak pedig nem indult túl jól a hétvégéje. A szombati idõmérõ
edzésen autójának üzemanyag nyomása meghibásodott és végül csak a 15.
helyrõl vágott neki a 61. körös futamnak. Alonso malmára hajtotta a vizet és
segített a spanyol 20. nagydíj gyõzelmét behajtani a biztonsági autó
bejövetele (csapattársa, Nelson Piquet balesete miatt) és többek hibája,
mely szerint akkor hajtottak a bokszba, mikor az még zárva volt.
Úgy tûnt, hogy ez a hétvége Felipe Massáé lesz. Szombati erõs teljesítménye
után a nyitó körökben is dominánsan vezetett, s elhúzott világbajnoki
riválisától, Lewis Hamiltontól. Azonban hiába épített fel négy másodperces
elõnyt, Nelson Piquet ugyanis eltalálta autójával a pálya széli betonfalat
és így a biztonsági autó kijött a pályára.
Nico Rosberg és Robert Kubica kénytelen volt bemenni a bokszba üzemanyagért,
annak ellenére, hogy a bokszutca zárva volt, így 10 másodperces stop-go
büntetést kaptak. Massa, Hamilton és Räikkönen szerencséjére kitartottak,
míg a bokszutca megnyílt, s mindhárman bementek tankolni.
[1]A Ferrari idén nem elõször hibázott már tankoláskor. Ez most is így volt.
Felipe Massa zöld utat kapott a bokszbeállás végén, de az üzemanyag csõ még
rá volt csatlakoztatva az autóra, így mikor Massa elindult, az kiszakadt a
helyébõl, bõ üzemanyag fröccsöt löttyintve a Ferrari szerelõkre, majd a
bokszutcára. Arról nem is beszélve, hogy mikor helyét elhagyta a ferraris,
majdnem összeütközött az éppen befelé tartó Adrian Sutillal. Massa végül a
bokszutca végén vette észre nemkívánatos \'utasát\', s motorját járatva várt,
hogy végre megszabadítsa valaki igen gyúlékony terhétõl. Ekkor Massa nem
elég, hogy az elsõ helyrõl az utolsóra esett vissza, hanem még bokszutca
áthajtásos büntetést is kapott csapata hibájáért. A brazil pilóta végül a
hátsó, 13. helyet szerezte meg, s értékes pontoktól esett el a világbajnoki
címért folyó küzdelemben.
Ezután Nico Rosberg vette át a vezetést, de mikor bement letölteni
büntetését, Fernando Alonso vette át a helyét. Rosberg büntetése ellenére is
a második helyre tudta behozni autóját, amelyet annak is köszönhetett, hogy
büntetése letöltése elõtt nagy elõnyre tett szert, így nem sok idõt vesztett
mikor elhagyta a bokszutcát.
Lewis Hamilton egy pontos elõnyét hét pontosra növelte harmadik helyével
mindössze három futammal a szezon vége elõtt. Hamilton nem nagyon tudott
volna harcolni a gyõzelemért, de kihasználva a Ferrari bakijait, célba ért
és a McLaren kielõzte riválisát egy ponttal.
[5]Kimi Räikkönen címvédõ világbajnokhoz méltatlanul már zsinórban negyedszerre
nem szerez pontot. A finn az ötödik helyét dobta el, mikor négy körrel a
verseny vége elõtt tette taccsra autóját. Ezzel a világbajnoki címvédés
csekélyke esélyétõl is megfosztotta magát, s ezzel kétpólusúvá vált a
világbajnokság. Lewis Hamilton és Felipe Massa között fog eldõlni a 2008-as
világbajnoki cím sorsa.
A szingapúri futam után már ismert terepre utaznak a Forma-1-es csapatok,
ugyanis két hét múlva (2008. október 12.) a Japán Nagydíjjal kezdetét veszi
a világbajnokság finise. 2007-ben Japánban Lewis Hamiltonnak állt a zászló.
Kérdés, hogy a konstruktõri ponttáblán immár második helyet elfoglaló
maranellóiak visszavágnak-e a McLarennek a felkelõ nap országában.
(Forrás: Amber PR)
Szingapúri Forma-1-es Nagydíj végeredménye:
1. Fernando Alonso Renault 1\'57'16.304
2. Nico Rosberg Williams + 0\'02'957
3. Lewis Hamilton McLaren + 0\'05'917
4. Timo Glock Toyota + 0\'08'155
5. Sebastian Vettel Toro Rosso + 0\'10'268
6. Nick Heidfeld BMW + 0\'11'101
7. David Coulthard Red Bull + 0\'16'387
8. Kazuki Nakajima Williams + 0\'18'489
9. Jenson Button Honda + 0\'19'885
10. Heikki Kovalainen McLaren + 0\'26'902
11. Robert Kubica BMW + 0\'27'975
12. Sebastien Bourdais Toro Rosso + 0\'29'432
13. Felipe Massa Ferrari + 0\'32'170
14. Giancarlo Fisichella Force India + 0\'43'571
15. Kimi Räikkönen Ferrari + 4 kör
16. Jarno Trulli Toyota Kiesett 50. körben
17. Adrian Sutil Force India Kiesett 49. körben
18. Mark Webber Red Bull Kiesett 29. körben
19. Rubens Barrichello Honda Kiesett 14. körben
20. Nelson Piquet Jr. Renault Kiesett 13. körben
A világbajnokság állása a Szingapúri Nagydíj után:
Pilóták:
1. Lewis Hamilton 84 pont
2. Felipe Massa 77 pont
3. Robert Kubica 64 pont
4. Kimi Räikkönen 57 pont
5. Nick Heidfeld 56 pont
6. Heikki Kovalainen 51 pont
7. Fernando Alonso 38 pont
8. Sebastian Vettel 27 pont
9. Jarno Trulli 26 pont
10. Mark Webber 20 pont
Timo Glock 20 pont
Konstruktõrök:
1. McLaren 135 pont
2. Ferrari 134 pont
3. BMW-Sauber 120 pont
4. Renault 51 pont
5. Toyota 46 pont
6. Toro Rosso 31 pont
7. Red Bull 28 pont
8. Williams 26 pont
9. Honda 14 pont
(Forrás: Amber PR)
|