Autós hírek: Forma-1-es Török Nagydíj: Új idõpontban, megcsappant létszámmal


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


A negyedik törökországi futam rendhagyó módon nem a nyári szünetet
követõen a Magyar Nagydíj után, hanem májusban kerül megrendezésre.
Újdonság az is, hogy a mezõny 10 csapatra redukálódott le, révén,
hogy a Super Aguri már nem áll rajthoz a Forma-1-ben.
 
[1]A hétvégén a versenynaptár egyik legújabb pályáján mérkõzik meg a mezõny.
2005-ben a Török Nagydíjjal egy új lap nyílt meg a Forma-1
történelemkönyvében, most már azonban a nem teljesen új és ismeretlen
Otodromon mérkõzik meg a mezõny. Ez az a verseny ahová a csapatok nagy része
nem repülõvel és nem is kamionokkal, hanem hajókkal juttatja el
felszereléseit. Idén hûvösebb idõjárási körülmények között rendezik meg a
törökországi futamot, hiszen augusztusban mindig forróság várt a csapatokra.
A pálya hõmérséklete ezúttal 20 fok körül lehet, s ez hatással lehet az
abroncsok viselkedésére is azon a pályán, amely mindig nagyon nagy
nehézségeket rótt a gumikra, már ami a terhet és az igénybevételt jelenti.
 
[2]A Spanyol Nagydíj után, közvetlenül a törökországi futam elõtt robbant a
bomba. A Super Aguri többet nem áll rajthoz a Forma-1-ben. Már Barcelona
elõtt is folytak találgatások arról, hogy elindulnak-e a csapat autói a
spanyol pályán. Ugyanis napvilágra került, hogy a szûkös költségvetésbõl
gazdálkodó csapat szponzora távozásával ellehetetlenült. A csapathoz közeli
források szerint a Honda nemhogy nem segített neki kikecmeregni ebbõl a
nehézségbõl, de fõszerepet játszott - Nick Fry a Honda Racing elnöke,
korábban csapatvezetõje révén- abban, hogy még a csapat kamionjait se
engedjék be az isztambuli pályára. Anthony Davidson, a Super Aguri pilótája
szerint a csapat pénzügyi összeomlása az elsõ jele annak, hogy a privát
csapatok nem tudnak majd megfelelni a Forma-1 kihívásainak és végül
összeomlanak.
 
[4]A verseny fõ esélyese továbbra is a Ferrari. A maranellói csapat domináns
volt Malajziában, Bahreinben és Spanyolországban, így ugyanez várható
Törökországban is. 'Biztos vagyok benne, hogy riválisaink keményen dolgoztak
a felkészülésen, azért, hogy megverjenek minket Isztambulban. De nem
aggódok: sokat dolgoztunk és meg vagyok gyõzõdve arról, hogy a Ferrari
igazán erõs lehet itt. Ha megnézzük az eddigi pályákat látszik, hogy az
isztambuli nagyon hasonlít a szepangi és szahíri pályákra, ahol nyertünk. Ez
azt jelentheti, hogy versenyképesek leszünk a hétvége során.' - szögezte le
a finn pilóta. A Ferrari mindenesetre a hétvégén nem veti be újítását, az
orrlukat a Ferrarikon.
 
A pálya és a verseny
 
[5]A pályán lévõ lassú kanyarok vegyítve vannak hosszú egyenesekkel. Az Otodrom
pályán 13 kanyar és négy egyenes van, s az imolai és az interlagosi pályához
hasonlóan az órajárásával ellenkezõ irányban halad majd a mezõny. A pályának
gyakran változik a lejtése, ami érdekessé teszi azt.
 
És a végsõ visszaszámlálás.
 
Az 58-körös Török Nagydíj május 11.-én helyi idõ szerint 15 órakor veszi
kezdetét. A pálya hossza: 5.338 km, a teljes versenytáv 309,396 km. A
pályarekordot még mindig Juan-Pablo Montoya tartja 2005-bõl, ideje 1 perc
24,770 másodperc.
 
2007-ben ferraris siker született, hiszen Felipe Massa nyerte meg a futamot.
Ideje 1\\\'26'42.161 volt. A második helyezett a szintén ferraris Kimi
Räikkönen lett, míg a bronzérmes helyen a mclarenes Fernando Alonso ért
célba.
 

(Forrás: Amber PR)