Autós hírek: Forma-1 Spanyol Nagydíj, Barcelona: az igazi verseny kezdete


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


[2]A Bahreini és a Spanyol Nagydíj közötti három hét elegendõ volt a csapatoknak
arra, hogy újabb fejlesztéseket építsenek autóikba és kijavítsák az év eleji gikszereket. Idén sem a hagyományos San Marino Nagydíjjal veszi kezdetét a világbajnokság európai része, hanem a mindenki által nagyon ismert barcelonai pályán tartott Spanyol Nagydíjjal.
 
Nem hiába Spanyolország vette át a San Marino Nagydíjnak helyet adó Imola
helyét. A Forma-1-es szezon talán legkedveltebb helyszínéhez érkezett el a
cirkusz. Nem csak kedvelt ez a pálya, hanem a legismertebb is a Forma-1-es
csapatok számára, hiszen a Forma-1-es versenynaptár egyik másik helyszínén
sincs annyira használatban a versenypálya, mint Katalunyában. Az istállók
ugyanis a tél során és a futamok közötti szünetben a kellemes éghajlatú
pályát választják tesztelésük színhelyéül.
 
[3]A verseny elõtt közvetlenül ismét teszteltek a csapatok Barcelonában, s
ekkor egy sor újítást próbáltak ki a Ferrarinál, a Renault-nál, a Hondánál
és a Red Bullnál, melyek közül kiemelkedett a maranellóiak aerodinamikai
újdonsága. A piros betonszaggató ugyanis egy radikális orrlyukat kapott.
Felipe Massa azonnal szép idõt futott ezzel az újítással. Michael
Schumachert is bevetették a maranellóiak a siker érdekében, így a német
klasszis is fontos tesztfeladatot kapott. A csapatok a saját különbejáratú
újításaik mellett a Bridgestone 2009-ben ismét bejövõ slick (teljesen sima)
abroncsait is kipróbálták a mediterrán pályán.
 
A Spanyol Nagydíj elõtti négynapos teszt lehetne akár elõrejelzés arra
vonatkozólag, hogyan alakul majd a hétvégi futam, de idén ez másként van. A
csapatok egy része ugyanis a 2008-as szezonra koncentrálva készült, míg
mások már a 2009-es változtatásokat próbálgatták. Többen a teljesen sima
abroncsokon, míg mások a rovátkált abroncsokon teszteltek. A különbözõ
aerodinamikai csomagok pedig teljesen megjósolhatatlanná tették a hétvégi
futam kimenetelét.
 
Ennek ellenére bizton elmondható, hogy a Ferrari-McLaren-BMW trió harca
aláírható a hétvégére. A Ferrari sikerére sokan fogadnának, miközben a
maradék dobogós helyekért a feltörekvõ BMW (élén az idén kitûnõen teljesítõ
Robert Kubicával) és a McLaren küzdhet meg.
 
[4]Megeshet, hogy egyel kevesebb csapat áll majd rajthoz Barcelonában, miután a
Super Aguri csapatot egyik támogatója elhagyta. Mivel a szûkös
költségvetésbõl gazdálkodó csapat eddig is pénzügyi nehézségekkel küzdött, a
szponzor távozásával ellehetetlenült, ami a következõ futam - a hétvégi
Spanyol Nagydíj - kihagyásához vezethet. A csapathoz közeli források szerint
a Honda sem segít a kis csapaton.

A verseny és a pálya
 
[1]Ez a versenypálya igazán próbára teszi az autók aerodinamikáját, hiszen
gyors és lassú kanyarkombinációkkal van tele. A hosszú célegyenes után
erõsen kell fékezni az elsõ kanyarba menet, s ez azon kevés lehetõségek
egyike, ahol elõzni lehet a pályán. A várhatóan változékony idõjárás nagy
meglepetéseket eredményezhet.
 
A 66-körös Spanyol Nagydíj április 27.-én 14 órakor veszi kezdetét. A pálya
hossza: 4,655 km, a teljes versenytáv 307,104 km.
 
A 2007-es futamot Felipe Massa (Ferrari) nyerte meg. Ideje 1\\\\\\\'31'36.230 volt.
A körrekordot is Felipe Massa (Ferrari) tartja 1\\\\\\\'22'680-es idõeredménnyel. A
második helyezett Lewis Hamilton (McLaren) volt, míg a bronzérmes helyen a
szintén Mclarennel versenyzõ Fernando Alonso ért célba.
 
(Forrás: Amber PR)