LADA 2105

3dautoker.jpg, 37kB


Vételár: Ár: 440.000 Ft
Évjárat: 1996.10
Okmányok jellege: Érvényes Magyar okmányokkal
Műszaki vizsga érvényes: 2016.10
Kivitel: sedan
Állapot: Normál
Üzemanyag: Benzin
Sebességváltó fajtája: manuális (5 fokozatú) sebességváltó
Hengerűrtartalom: 1451 cm3
Teljesítmény: 55 KW / 74 LE
Szín:


A használt LADA 2105 -re itt érdeklődhet:

Eladó neve: RACIRE Autókereskedés
Eladó e-mail címe: racirekft@gmail.com
Eladó címe: 5000 Szolnok,
Pipacs utca 4.
Telefonáláskor az alábbi kódra kell hivatkozni!
Hirdetés azonosítója:


109.hu/954414
Telefon: 06-30/5465-812

Weblap:
     Kattintson
ide!
  



Térkép





















További Hírek:

Svéd Rali: Ismét skandináv a skandináv dobogón

Rali Világbajnokság, Svéd Rali: Jeges terepen versenyeznek

Monte-Carlo Rali: Ogier negyedik koronáját szerzi Monacóban

Rali Világbajnokság, Monte-Carlo Rali: Izmosabbak, nagyobbak és agresszívebbek

Abu-Dzabi F1-es Nagydíj, Yas Marina: Hamilton nyer, Rosberg a világbajnok

F1-es beharangozó Abu-Dzabi Nagydíj, Yas Marina: Izgalmas végkifejlet

Ausztrál Rali: Mikkelsené a Volkswagen utolsó aranya

Rali Világbajnokság, Ausztrál Rali: távoli szezonzárás

Brazil F1-es Nagydíj, Sao Paulo: Hamilton úszott legjobban az árral

F1-es Brazil Nagydíj, Sao Paulo: Brazíliában világbajnokot avathatunk

Mexikói F1-es Nagydíj, Mexikóváros: Hamilton nyert Mexikóban is

F1-es Mexikói Nagydíj, Mexikóváros: vajon ezúttal ki nyeri a csatát?

USA F1-es Nagydíj, Austin, Texas: Hamiltonnak nyernie kellett kedvenc pályáján

F1-es USA Nagydíj, Austin: Az USA-val nyit az amerikai versenyek sora

Spanyol Rali: Sebastien Ogier negyedszerre is világbajnok!

Rali Világbajnokság, Spanyol Rali: Vegyes utakon tangóznak a ralisok

Japán F1-es Nagydíj, Szuzuka: Rosberg Japánban a császár

F1-es Japán Nagydíj, Szuzuka: Lazítás helyett munka, ezúttal Japánban

Korzika Rali: Sebastien Ogier Korzikán is király!

Malajziai F1-es Nagydíj, Szepang: Taroltak a Red Bullok Malajziában

Rali Világbajnokság, Korzika Rali: Száguldás a „10.000 kanyar raliján”

F1-es Malajziai Nagydíj, Szepang: „Új” helyszínen a Forma-1

Szingapúri F1-es Nagydíj, Marina Bay: Rosberg zsinórban harmadszorra is nyert

F1-es Szingapúri Nagydíj, Marina Bay: Az egyetlen teljesen éjszakai futam

Olasz F1-es Nagydíj: Monzát is bevette Rosberg

F1-es Olasz Nagydíj, Monza: Utoljára Európában

Belga F1-es Nagydíj, Spa-Francorchamps: Rosberg nyerte a drámai belga futamot

F1-es Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps: Az utolsó nyári futam

Német Rali: Sebastien Ogier ismét a csúcson

Rali Világbajnokság, Német Rali: Aszfaltos száguldás

Német Forma-1-es Nagydíj, Hockenheim: Hockenheim Hamiltonnak kedvezett

Finn Rali, WRC: Brité a finn korona

Rali Világbajnokság, Finn Rali: Finnország, a nagy kedvenc

Magyar F1-es Nagydíj, Hungaroring: Hamilton ötödször nyert a ringen

F1-es Magyar Nagydíj, Hungaroring: Halhatatlan Hungaroring

Brit F1-es Nagydíj, Silverstone: Hamilton újabb fricskája

F1-es Brit Nagydíj, Silverstone: Csillapodnak az indulatok Angliában?

Osztrák F1-es Nagydíj, Spielberg: Hamilton ellopta a showt

Lengyel Rali: Tanaktól örökölte az aranyérmet Mikkelsen

Rali Világbajnokság, Lengyel Rali: Kelet-Európában a Rali Világbajnokság

F1-es Osztrák Nagydíj, Spielberg: Az Alpok lábánál folytatják

Európa F1-es Nagydíj, Baku: Rosberg ismét a csúcson

F1-es Európai Nagydíj, Baku (Azerbajdzsán): izgalmas, új helyszínen a Forma-1

Kanadai F1-es Nagydíj, Montreal: Hamilton Kanadában is király

Szardínia Rali: Neuville nyert Szardínián

F1-es Kanadai Nagydíj, Montreal: A vándorcirkusz Kanadába érkezik

Rali Világbajnokság, Szardínia Rali: Újabb murvás kihívás

Monacói F1-es Nagydíj, Monte Carlo: Hamilton végre nyert!

Portugál Rali: Meeke simán nyert!

Rali Világbajnokság, WRC, Portugál Rali: Visszatérés Európába

  • KLÍMA
  • ABS
  • ASR
  • LÉGZSÁK
  • SZERVO
  • TEMPOMAT
  • AUTOMATA
  • BŐR



(Nagyításhoz kattints a képre)




További használtautó kínálatunkból





A Lada-ról:


Lada az orosz AvtoVAZ járműgyártó vállalat gépkocsimárkája. A szovjet időszakban ezt a márkanevet csak az exportra szánt járműveknél használták, ugyanazokat a modelleket a belső szovjet piacon Zsiguli márkanéven forgalmazták.

A szó eredete

A magyar „láda” szóval való hasonlóság véletlen. A szó eredete nem tisztázott, mert a Lada szóról több jelentésre is asszociálhatunk, és ezeknek mind szerepe lehetett a névadásban:

  • Lada a szláv mitológiában az ifjúság és a szépség istennője.
  • lada régi orosz szó, kedvest jelent, később keresztnévvé is vált
  • lagyja egy hajófajta – ez látható a Lada emblémáján is.


Története

A fájlhoz képjegyzet tartozik
VAZ 2103 és VAZ 2101

1966-ban állapodott meg a Fiat egy Szovjetunióban épülő autógyárról a szovjet autóipari miniszterrel. Az üzem 1970-ben indult be.

Az első VAZ 2101 és a kombi VAZ 2102 típusoknak az 1967-es év autója; a Fiat 124 volt az alapja, melyből az olasz mérnökök fejlesztették ki a 124R jelzésű, a Zsiguli alapjaként szolgáló típusváltozatot.

1972-ben jött ki új modell a VAZ 2103; azaz az ezerötszázas. Ekkor már 320 ezer autó készült el; a későbbi évekre pedig 660 ezer darab a tervezett mennyiség.

1973-ban az üzem területe eléri a 2 millió négyzetmétert és 70 ezer munkást foglalkoztat.

1975-ben készült el az első terepjáró, a Niva, de sorozatgyártásba csak 1977-ben kerül. Ez az első olyan Lada, amely nem az eredeti Fiat 124 karosszériára épül. Az 1975-ben elkészült 1600-as motor új fejlesztésű, háromajtós önhordó karosszériát mozgat állandó összkerékhajtás segítségével.

1976-ban készült a második ikerlámpás az egyhatos 2106. A későbbiekben többek között 1500-as motorral is szerelik, így megszületik 21061 kóddal az egyik legtovább gyártott és legnagyobb példányszámú típus.

1980-ban jött ki az első „kocka-Lada” a 2105.

1983-ben jött ki a szerelőszalagról a második kocka, a VAZ-2107

1984-ben jelent meg (először Szputnyik néven) az elsőkerék-hajtású 2108 vagy Samara. Ez már semmit sem örökölt a Fiat 124-től, a konstrukció a kortárs japán és nyugat-európai elsőkerékhajtású autókra hajaz.
1994-ben jelent meg az új Niva, a 2123-as.

1996-ben jelent meg az új típuscsalád a 2110-es. Műszakilag a Samara utódjának tekinthető, de formája új és a motorok is megújulnak.

2000-ben elkészült a Lada történetének első 16 szelepes motorja, illetve megjelent a 2111-es kombi illetve a 2112-es ferdehátú.

2004-ben indult a Kalina gyártása(VAZ-1118, kombi 1117, csapotthátú 1119).

2007-ben indult a Priora (VAZ-2170) gyártása.

2008-ban indult a Priora (VAZ-2172) 5 ajtós változat gyártása.

2009-ben indult a Priora (VAZ-2171) kombi változat gyártása.

2010-ben indult a Priora (VAZ-21728) Coupe változat gyártása.

2012-ben indult a Granta (VAZ-2190) Sedan változat gyártása.

Főbb műszaki jellemzők

VAZ 2101
VAZ 2105

Hátsókerékhajtású (klasszik) Ladák

Az 1970-ben megjelenő VAZ 2101 (Zsiguli), bár a Fiat 124-en alapult, mégsem egyezett meg vele teljesen. Az autó felépítése hasonló volt ugyan, de pár helyen fejlesztettek, néhol pedig egyszerűbb megoldásokat alkalmaztak. A motor például fejlettebb volt, mint az olasz változaté. A 73*71,5 mm-es furat-löket arány 76*66 mm-re változott, tehát a motor pörgősebb, rövidebb löketű lett. A Fiat nyomórudas vezérlését a Zsigulinál felülfekvő vezérműtengely váltotta. A vízszintes áramú Solex karburátor helyett egy 32 mm-es Weber porlasztó licence alapján készült szovjet DAAZ-t szereltek fel. A motor egyébként szintén Fiat-tervezésű volt, egy terepjáróba szerették volna beépíteni, de végül az olasz gyár soha nem használta. A 230 W-os egyenáramú dinamó helyére erősebb váltóáramú generátort szereltek, ami a feszültségszabályozó cseréjét is maga után vonta. Az önindító is erősebb lett, hogy nagy hidegben is beinduljon az autó. A fékrendszer egy- helyett kétkörös lett, így meghibásodás esetén is maradt egy használható fékkör. Hátul a tárcsafékeket dobfékek váltották, ezek azonban elég erősnek bizonyultak és nem voltak annyira érzékenyek a sárra, koszra. A bowdenes működtetésű tengelykapcsoló hidraulikus lett, a padlólemez is módosult és az egész autó magasabb lett, hogy rosszabb utakon is lehessen vele közlekedni. Látványos külső módosításként csak a lökhárítók cseréjét és a 125-ösről átvett süllyesztett kilincseket említhetjük (furcsamód az eredeti 124-es kilincsei a Fiat 125-ön alapuló Polski Fiat 125p első szériáin jelentek meg). A gyár nagyszerűen használta az építőszekrény-elvet a típuscsalád kiépítésénél: kétféle löketű főtengely (66 mm, 80 mm) és kétféle furatú hengerblokk (76 mm, 79 mm) felhasználásával négyféle, 1200, 1300, 1500 és 1600 köbcentiméteres blokkot tudtak építeni. Az ezekhez tartozó karosszériák is csereszabatos elemekből álltak, így a motorokat szabadon be tudták építeni bármelyik kasztniba (ennek főképp a kombiknál volt jelentősége, mert azokból csak kétféle karosszéria létezett). A főbb megoldások a hátsókerekes Zsigulik/Ladák gyártása során végig megmaradtak, lényeges újítás csak a 2103-ason bevezetett vákuumos fékszervó, előgyújtás-szabályzó és önbeálló hátsó fék, a kockák (2105-2104-2107) új karosszériája (csak az ablakvonal alatt) és halogén fényszórói, valamint új, mikrokapcsolós takarékrendszerrel szerelt "Ózon" karburátora és a 2105 korszerűsített, fogasszíjas vezérlésű motorblokkja volt. Ez utóbbi egyébként több helyen is módosult a régiekhez képest: a dugattyútetőbe bemarásokat, "zsebeket" készítettek, hogy akkor se érjenek bele a szelepek, ha elszakad a vezérműszíj és nyitva maradnak. Az olajszivattyú és az olajszűrő helye megváltozott, de a kenés nem lett kielégítő, a szelepfedél pedig öntött alumíniumból készült, de a régi préselt lemezzel ellentétben hajlamos volt a repedésre. Ez a motorváltozat nem volt túlzottan sikeres, így a Nyugaton Lada Nova néven forgalmazott 2105-ösökbe a fogasszíjas 1300-as blokk helyett inkább a régi vezérműláncos 1200-ast szerelték. A 2104-et 2010 óta szerelik az IzsAvtónál.

Lada Niva

Lada Niva

1977-ben jelent meg a Lada Niva. Ez a terepjáró újdonságnak számított nem csak a Szovjetunióban, a világon is, mivel azelőtt nem gyártottak sorozatban önhordó karosszériával terepjárót. A karosszéria szakított a 124-es Fiat örökségével, a motor és a hajtáslánc egyes elemei viszont a korábbi típusokkal mutattak rokonságot. Állandó összkerékhajtással, zárható központi differenciálművel, illetve átalakított fékrendszerrel készült. A konstrukció nagyon sikeres és népszerű lett, többszöri átdolgozás után jelenleg is gyártják Lada 4x4 néven. Nemzetközi versenyeken is szép eredményeket értek el vele.

Motorját a Lada 2106-ostól örökölte. Az 1600 (79mm x 80mm) cm³-es változaton kívül készült 1500 (76mm x 80 mm) és 1300 (79mm x 66mm) cm³-es is. Később 1993-ban modernizálták a típust ekkor a beltéren és a karosszérián is változtattak egy kicsit (az utóbbinak főleg a hátulján), azonban a legnagyobb változás a motortérben volt: a motor térfogata 1700 (82mm x 80mm) cm³-re nőtt és elektronikus befecskendezőt kapott - kezdetben központit, később hengerenkéntit. (Ekkor egyébként a 2104, 2105, 2106, 21061 és 2107-es modell is megkapta a hengerenkénti befecskendező rendszert.) 1994-ben mutatták be először a Lada 2123-as Nivát. Ez a Niva család modernizációja volt. Ezt a projektet a General Motors pénzelte (-li).

Ebben az autóban jelent meg a 2000 cm³-es (86mm x 84mm) Lada motor, de szerelték az 1700 és az 1800 cm³-es benzinesen kívül 1800 cm³-es Opel ECOTEC motorral is, Dieselből pedig az 1800 cm³-es Lada turbót kapta meg.

1995-ben megjelent az 5 ajtós, 2131 gyári kódú változat, melyben már 1800 (82mm x 84mm) cm³-s motor is volt. Az autók kaphatók voltak Diesel-motorral is 1452 (76mm x 80mm), 1524 (76mm x 84mm), 1774 (82mm x 84mm) cm³-es Lada (szivó és turbó verzióban is) és Peugeot 1905 (83mm x 88mm) cm³-es motorral is. (melyből szintén volt szívó és turbó verzió is)


Forrás: Wikipédia
Olvass tovább

Vélemények a Lada-ról


Autós hírek




Az összetört autónál és annak közelében sem találtak senkit, aki megmondta volna, hogyan került oda a járgány. A rendõrök kiderítették, hogy a Ladát Szeghalom Újteleprõl vitte el valaki, aki valószínûleg nem rendelkezett nagy vezetési gyakorlattal, mert nem jutott túl messzire a kocsival. Az eset kísértetiesen hasonló módon megismétlõdött két nappal késõbb, december elsejére virradóra. Akkor Szeghalomról a Szabadság téri parkolóból kötöttek el egy...

Tovább a cikkhez



Egy Dudar felõl Nagyesztergár irányába közlekedõ Lada 25 éves nõi vezetõje a csúszós úttesten egy jobbra ívelõ kanyarban átsodródott a menetirány szerinti bal oldalra, ahol összeütközött egy fát szállító Tatra teherautóval. A személygépkocsi sofõrje azonnal életét vesztette, mellette ülõ 49 éves nõi utasa néhány perccel élte túl az ütközést. A Ladában hátul utazó 20 éves fiatal nõ válságos állapotban van. Õt...

Tovább a cikkhez



A „hesszelés” nem sikerült jól, mert az arra járók felfedezték, hogy mit is csinálnak, így menekülõre fogták a dolgot. Hátrahagyva a kiszemelt Ladát, futásnak eredtek, miközben a férfi a feltöréshez használt csavarhúzót egy földszinti erkélyre bedobta. Az idõközben kiértesített rendõrjárõrök a helyszín közelében elfogták a menekülõ elkövetõket. Míg a 15 éves bökönyi unokaöccs...

Tovább a cikkhez


További Modellek: